Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Unga mödrar.

Sitter här och äter och tittar på Unga Mödrar..
Bebisarn sover, Hugo är med sin moster & Ronny är i Färnäs..

Dom pratar om att det inte är så lätt som dom trott att få barn..
och det är såå sant.
När man är gravid så är man lycklig och man tänker att äh det är väl inge svårt typ..
men man vet inte vad man har att vänta sig :p

Jag älskar mina barn mest i världen, utan dem skulle jag inte ha nånting att kämpa vidare för,
då hade jag lika gärna kunna ruttna bort känns det som..

Men samtidigt tror jag att många yngre skaffar barn innan dom faktiskt är redo för det, innan dom har hunnit lekt av sig.. nu ska inte folk ta åt sig, jag menar ingen speciellt MEN det finns ju faktiskt föräldrar där ute som kanske inte skulle haft barn..

Jag kan då säga att för mig så har det varit jättejobbigt att gå från 1 barn till 3..
vi tänkte liksom bara skaffa ett syskon till Hugo, men det råkade bli två :p
Det kan ju inte jag rå för direkt..
jag har liksom inte fattat allt än.. JAG är 3 barns mamma och jag är bara 24.. det hade jag aldrig kunnat tro..
Just nu är Hugo jättekrånglig, bara på nån vecka blev han världens busunge,
såå trotsig.. det sägs att det går jättefort när dom kommer in i trotsåldern men även att det kan gå jättefort att komma ur den..
men som mamma/pappa är det inte lätt att hantera trotset på rätt sätt i början..
antar att man lär sig hur man ska göra osv..för det är skillnad jämfört med vanligt trots.

Man lär sig väl med tiden, hade varit så mycket enklare om jag mådde bra.
Varför mår jag inte bra?.. Blir fan frustrerad på mig själv.



Kommentarer
Postat av: janet

Nån månad efter jag fick Vilma blev Ludvig också fruktansvärt trotsig & fick ett hemskt humör & inge tålamod alls, jag blev helt chockad för det kom så plötsligt, han har alltid varit busig men alltid glad ändå, det har börjat blivit bättre nu men jag har märkt att råkar man ge me sig en gång & låter han få som han vill så är han tillbaka igen så man måste stå på sig fast det är skit jobbigt. Jag tror nog att dom flesta barnen blir såhär när dom får syskon, vi är ju fortfarande den bästa som finns för dom & helt plötsligt måste dom börja dela me sig av sin mamma, men dom lär sig fort. Jag beundrar dig som orkar me Tre små bråkstakar ;) Jag tycker jag har fullt upp me Två :) Lycka till me allt.

2010-09-07 @ 21:49:32
URL: http://janetadell.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback