Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

jaaa....

Jag blir fan irriterad..
När man är gravid med tvillingar så är folks första kommentarer, "oj vad mycket ni kommer ha att göra", "oj vad jobbigt ni kommer ha det" osv..
Ja det är klart, det är dubbeltrubbel när man har tvillingar,
men när man är gravid med det så är det inte direkt sånt man vill höra för det fattar man ju själv att det kommer bli, tänk om folk då istället kunde ha skrivit nåt uppmuntrande, men det är ju den där avundsjukan......... :p

Sen när barnen är födda och som nu, dom är 11 månader och är livliga och det är full fart med allt,
då blir folk förvånade när dom kommer hit och ser vilket kaos det är..
Jag skriver nästan aldrig på facebook eller här på bloggen om hur jävligt det kan vara ibland,
för det är inte lätt med tvillingar och en 3 åring på det.
Jag ser ingen anledning till att gnälla så, det hjälper inte direkt.

Men när jag väl skriver nåt så tycker folk att "vad nu då" typ,
ja ni som var så duktiga på att påpeka att "oj vad mycket jobb ni kommer få" kan väl försöka sätta er i min situation innan ni kommer med spydiga kommentarer.

Äh det vart bara flumm det här..
det är bara dom med tvillingar (eller fler) som vet hur det kan vara med barn i samma ålder,
det är kaos ibland.
Ibland längtar jag tills vi ska ha en till bebis, och då blir det kanske bara en bebis (fast det vet man väl aldrig men..) , gud vad enkelt med EN bebis!
Jag kan ju jämföra från när Hugo var i bebisåldern och nu när vi har två i bebisåldern,
det var så mycket enklare med en.


Nu får ni inte missuppfatta mig, jag älskar mitt liv med mina barn och jag älskar mina barn mer än nåt annat, jag är otroligt glad över att jag har fått gåvan att ha fått tvillingar, och jag skulle A L D R I G önska att mitt liv var annorlunda (med barnen).
Men jag är inte mer än människa och ibland är det jobbigt....

Jag kan också gnälla :p gör det inte så ofta bara för det tjänar ingenting till,
men bara för att jag inte gnäller så betyder inte det att allt är så jävla lätt.





Kommentarer
Postat av: E ♥ Aspelin

Gnäll hur mycket du vill! :) Tänk vad tråkigt om alla skulle gå runt och vara glada och övertrevliga jämt, jag skulle bli knäpp på dom människorna! :) Livet är jobbigt & frustrerande ibland, men man får aldrig mer besvär än vad man klarar av - därimot så blir man starkare! :) Och DU är en av dom som är stark och klarar av alla motgångar! :)

2011-06-02 @ 10:47:03
URL: http://emelieaspelin.se
Postat av: marlene

gnäll på=) klart det är jobbigt, jag sliter mitt hår med Lias ibland å det e bara en:P hihi

2011-06-02 @ 11:07:22
URL: http://liasmamma.blogg.se/
Postat av: E ♥ Aspelin

Jaa, jag måste sysselsätta mig med någonting så tiden går fort.. Jag är så trött på att vara gravid nu så jag tror jag smäller av snart! Haha! Längtar sååå tills hon kommer ut! :) Går sådär med magen, lite motgångar som kommer hela tiden bara så nu har dom sagt åt mig att packa BB-väskan för det kan vara dags när som helst pga mitt blodtryck & fel på urinen och massa annat som krånglar :/ Får lov att ta en dag i taget nu.



Ja,tiden går skitfort (när det gäller allt annat) ;) Kan inte fatta att hon blir 1 år redan :D



2011-06-02 @ 20:02:47
URL: http://emelieaspelin.se
Postat av: Sofie - tvillingmamma

Jag förstår dig precis. Varför skulle alla tjata om att det blir så jobbigt med två när man var gravid. Det fattar väl vem som helst att det är dubbelt upp. Och jag förstår om du vill gnälla lite du som har en till sen! Jag gnäller och jag har bara två ;) Två som trissar upp varandra och inte lyssnar alls på mamma!

2011-06-07 @ 12:56:40
URL: http://sofien.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback