Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Bebiis!

Har precis tittat på En unge i minuten.
Åh vad jag blir helt till mig!
Jag vill också föda barn!! :p

Det finns inget ondare (eller ja,, vad jag har varit med om iaf :p ), men det är det underbaraste som finns!
När man får krystvärkarna och känner hur det trycker på nedåt,
då ger man allt vad man kan och trycker,
sen plopp så har man liksom fått ut en bebis.
Jag kommer ihåg ögonblicken när alla mina 3 barn fötts,
det kommer jag aldrig glömma!!

Det första Hugo gjorde när han låg på min mage var att bajsa mig i handen, i vänstra handen var det.
Det var snart 3 1/2 år sen men jag minns det som igår :)

Och när Max hade fötts var allt lite konstigt, jag fick inte upp han på magen, han skickades till Ronny för jag skulle ju föda en till bebis.
Och mellan där skulle det göras ultraljud för att se hur bebis 2 låg,
och det var massa människor där IFALL det blev akut snitt,
och ja, allt var lite kaos..
jag var hög som ett hus på lustgasen men minns rätt mycket ändå.
Älskade lustgas! ;)

Bebis 2 fick inte ligga på tvären, och vi hade turen att han låg med rumpan nedåt,
så dom höll mig om magen för att han inte skulle vrida på sig,
sen var det dags igen och även han kom ut på en krystvärk, med rumpan först, inuti sin vattenpåse.
Den sprack när han var ute :p
Alla 3 har kommit ut på en krystvärk var.

Sen fick jag Vincent på magen och han var såå liten.
Shit, tvillingarna vägde liksom nästan halva Hugo när Hugo föddes :p
Men han sov så dom fick lov att ta han och typ få igång han,
han fick lite syre sen var han pigg.
Men han hade svalt vatten i magen så han spydde en hel del dagarna därpå.
Och han hade dåligt sockervärde så han fick sånt där sockergrejs i dropp..
men annars mådde dom bra.

Tiden efter förlossningen med tvillingarna var bara så rörigt,,
gud vad dåligt jag mådde då,
allt gick ju så fort.
Jag var bara på en vanligt koll på mvc på onsdagen, och helt plötsligt fick jag lov att läggas in,
och dagen efter föddes dom..
jag hade ju räknat med att gå iaf nån vecka till.
Dom föddes i v.36+1.

Jag minns så väl när dom hade undersökt mig och sa att det var dags att ringa efter pappa Ronny.
Dom visste då inte att han var 10 mil ifrån mig :p
men han hann komma dit iaf :D

Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst om mina förlossningar,
det är så mycket minnen.
Jag älskar att prata förlossningar :p

Och jag hade kunnat föda massa barn.
Jag vill ha minst ett till.. tror jag :p

eftersom allt vart så jobbigt efter tvillingarnas förlossning,
så skulle jag vilja föda en gång till iaf,,
det var mycket mysigare och mer kärlek när Hugo föddes..
jag fick ju inte va nära tvillingarna ens,
det tog fleera timmar innan vi kunde åka ner till avd 33 och när vi kom ner så kände jag inte ens igen vilka tvillingar som var våra.
Det tog ett tag innan man typ kände nånting..
svårt att förklara men det var lite jobbigt..
när man föder ett barn så får man ju förhoppningsvis ha den hos sig och ha den nära och sådär..

Jag är iaf glad att själva förlossningarna har gått så bra som det har gjort.
Det enda jag känner att jag är "bra på", är att föda barn :p
haha.. det är liksom det enda jag har lyckats göra bra i mitt liv.

jaja ska inte babbla för mycket, som sagt så hade jag kunnat skriva hur mycket som helst om detta ämne.

Tänk vilken gåva man har fått alltså!!
Vi mammor & pappor ska vara jäkligt stolta över våra barn!!
:)




Kommentarer
Postat av: carolinhe med H

Kikar in och hoppas allt är bra med dig! :)

Kram! ♥

2011-03-07 @ 23:36:22
URL: http://carolinhes.nu

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback