Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

??

Gud va less man blir på folk som inte kan stå för det som säger.

Svar till anonym,
Ja man får barnbidrag för varje barn, + flerbarnstillägg.
Men det är dyrt, ALLT ska det köpas dubbelt av, och det ynka barnbidraget räcker inte långt.

Till och med försäkringskassan säger att man förlorar massor på att ha tvillingar (eller fler),
för man får mycket mindre pengar än om man skulle ha fått barn med några års mellanrum.

Varför ska folk ens kommentera sånt här?
Det är min blogg, mitt liv och jag skriver allt från min sida, hur jag upplever saker.

Stör ni er på det så behöver ni inte läsa.


Kommentarer
Postat av: Jannika mamma till Jillian

Anonyma idioter.. Nä, folk har itne respekt för något eller någon.. försök att itne ta åt dig.. du är grym!

2011-03-19 @ 11:20:06
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men herregud ...

OM du har ETT barn kostar det exakt lika mycket om man får ett bb ..man får 1050 kr för ETT barn & då kostar det minst lika mycket som en tvilling, när man har tvillingar får du TVÅ barnbidrag så hur kan det bli dyrare utifrån barnbidraget ( och flerbarnstillägget som familjer med 1 barn inte får )? Sen är det klart det kostar mer om man ser på lönen man får mm men inte med själva barnbidraget .

Du gillar att bli arg för absolut minsta lilla kritik mot dig & kommentaren var inget elakt utan en fråga eftersom du får det att låta som du får 1 kr per barn & det är så himla synd om er?

2011-03-20 @ 10:33:40

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback