Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

ÖÖH..

Du anonym, jag har aldrig skrivit att det är synd om oss.
Jag skriver nästan aldrig nåt om pengar, nu får du fan ge dig.
Och om jag tycker att det är dyrt med tvillingar, so what?
Jag får väl tycka vad jag vill?
Ja man får barnbidrag & flerbarnstillägg,, men och?
Vad måste du påpeka med det, jag vet redan hur det är.

Jag skrev att jag nu har märkt hur dyrt det är med tvillingar..
och det är det, jämfört med när vi bara hade Hugo, får jag inte skriva att jag tycker det?..
Även om vi får lika barnbidrag som alla andra. + flerbarnstillägget.

Jag har aldrig skrivit nåt om att vi får mindre än alla andra och att det är synd om oss, det är det inte heller.

och vadå synd om? Alltså hur kan man ens tycka synd om sig själv, för att det kostar att ha barn?..
Skaffar man barn så får man räkna med att det kostar, och det handlar väl också om prioriteringar, vad man väljer att lägga pengarna på.
Vi storhandlar alltid när barnbidraget kommer,
massa välling, mat, gröt, massa blöjor, våtservetter, salvor, allt som man kan behöva och vi köper så att vi har det mesta hemma och så att det förhoppningsvis ska räcka några veckor.
Därför försvinner barnbidraget på en gång.

Sen när man måste köpa andra saker, t.ex. bilstolar, matstolar, sängar, och allt sånt, så blir det extra dyrt eftersom vi måste köpa två, jämfört när man har barn med några år mellan, då kan dom ju ärva av storasyskonen eller så köper man nytt, men då behöver man bara köpa en.

Bara för att jag tycker att det är dyrt med 3 barn, så betyder inte det att jag tycker synd om oss eller nåt, jag älskar mina barn mer än nåt annat, jag älskar livet med dom och skulle aldrig byta det mot nåt annat.

Tänk då om man får trillingar, eller ännu fler, det blir ännu dyrare även om man får mer barnbidrag.



Och jag blev inte arg för den kommentaren, tycker bara du är en mes som inte kan skriva ditt namn!
Dom andra inläggen har ingenting med din kommentar att göra.
Nu däremot blev jag irriterad!


Sköt ditt eget liv istället för att lägga dig i andras.



Kommentarer
Postat av: Emmy - Mamma till Jack o Link



Ja om dom nu ska tycka så jävla mycket så kan dom väl iaf stå för sina åsikter o skriva vem dom är!!



Suck liksom....

2011-03-20 @ 12:21:19
URL: http://artanimagen.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback