Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Max finger.







Samma bild, det röda strecket visar vart Max finger klipptes av.
Vilken grej det här har varit egentligen.. jag trodde då aldrig att jag skulle vara med om nåt sådant.
Stackars stackars Max. Fast det har gått bättre än vad jag trodde det skulle göra iaf,
så det är vi jätteglada över!


Max & Ronny på akuten.


Jag trodde det var en större grej än vad det var när nåt sånt här hände,
att nåt mer skulle göras liksom..
Men vi var klara på akuten efter 1 timme, dom bara lindade runt nå grejs runt ringfingret & lillfingret som stöd.
Fast nu efteråt så tänker man ju mer logiskt, vad kan dom annars göra liksom?..
Fingerdelen tänkte ju inte vi på att ta med oss, vi var ju i sån panik båda två när det hände,
men den hade dom inte kunnat sätta dit iaf, tänk vad lortig den blev, och ja den blev ju platt,
"innehållet" mosades och trycktes ut och nageln lossnade, hudbiten hittade syrran senare..


Sen var vi först och tittade och lade om 3-4 ggr/vecka,
nu går vi 2 ggr/vecka och kollar läget och lägger om det.
Dom senaste gångerna har vi fått tid hos samma läkare, och att inte behöva rabbla upp det som hänt om och om igen är skönt..
Fast igår så var vi till en annan då den andra är ledig denna vecka.
Hon tvättade till och med handen, ja hon hade inte fingret under rinnande vatten men hon tvättade av resten av handen, och jag såg att gud vad lillfingernageln har blivit lång :p får se om vi kan klippa den när vi ska lägga om nästa gång.

Jag blir fortfarande illamående varje gång vi är dit,
det tar ett tag att smälta att ett finger är av, alltså man är ju inte direkt van att se avklippta fingrar med skelett och allt grejs framme..
Nu har jag börjat vänja mig men usch jag mår illa ändå.

Stackarn har varit så ledsen när dom försökt pilla loss "bandaget",
och sen när dom ska titta lite och göra rent med sånt där grejs,
det måste ju ha svidit som fan alltså.
Tänk alla nerver och allting som varit helt framme.. usch.

Sen ska dom lyckas sätta dit bandage igen, det är inte lätt när Max är så liten, det är lite pilligt.
Och jag ska sitta där och hålla fast Max så han inte rör sig så mycket,
det är jobbigt, han har ju blivit så stark också så jag blir fan helt svettig av att hålla fast han och samtidigt se till så att allt är bra.

Jag funderade på om jag ska ta med kameran nästa gång och ta ett kort på fingret,
tänk om han vill se hur det såg ut när han blivit större? :p
vad vet jag liksom, det är ändå en grej som kommer följa han resten av hans liv.
Fast det känns lite mysko måste jag erkänna, om jag ska fota hans avhuggna finger :p
vi får väl se hur vi gör :p
Hur hade ni gjort?



Nästa gång är på torsdag, hoppas det ser bra ut då också :)



Har fått några kommentarer där folk undrar vad som hände,

http://ninawikizz.blogg.se/2011/april/akuten-med-max.html#comment

där står det..















Kommentarer
Postat av: Malin

Blivit lite fundersam och kan inte hitta vart du har skrivit om det.



Vad va det som hände med fingret?

Klämde han sig eller vad?

Så jag vet för framtida olyckor här hemma =/

2011-05-10 @ 19:34:30
URL: http://www.lisslo.blogspot.com
Postat av: Alfva

Oj? Stackars lilla killen! Gjorde han sig illa på diskmaskinen?

Ryser i hela kroppen när jag tänker på en bebis utan fingertopp... Skar själv av min egen när jag var 6-7 år och bara det var ju hysteriskt läskigt, då var det bara den översta hudslamsan och inget annat!



Tur att det verkar gått bra iaf!

Kram

2011-05-10 @ 21:24:39
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Hanna - mamma till ღNeoღ

usch... låter som en läskig händelse! =/ va hände egentligen? :-O



min son, neo blir 3 år i juli. hur gamla är dina killar??

kram kram

2011-05-10 @ 21:39:33
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Tova

aw, stackarn :( :( vilken liten kämpe!



2011-05-10 @ 22:49:16
URL: http://trasslet.se

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback