Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

En fundering..

Det är en sak jag har funderat på..
Det är några stycken som har frågat om vi har fått extra hjälp av kommunen när tvillingarna föddes.

Den tanken har inte ens slagit mig, varför ska vi får extra hjälp av kommunen?
Det är ju VÅRA barn, då är det meningen att vi ska ta hand om dom :P
T.ex. Vissa familjer som är i samma situation som vi, ett äldre syskon och sen tvillingar,
dom har fått fler timmar på dagis än vad dom egentligen ska ha,
för att storasyskonet ska vara där mer.
Men jag fattar faktiskt inte varför!
Va fan det är ju ens barn!

Jag skulle aldrig lämna iväg Hugo flera timmar varje dag för att ta hand om tvillingarna!
Alla 3 är ju mina barn och man får lov att orka helt enkelt, och även om det kan vara asjobbigt (speciellt när tvillingarna var mindre och inte kunde göra så mycket, äta själv osv..) så är det fortfarande MINA barn och JAG/VI som ska ta hand om dom.

Hugo var hemma med oss dom 3 första månaderna när tvillingarna hade fötts,
det tror jag var jättebra för då fick han vara med i allt vi gjorde och det gick lätt att anpassa han efter vår nya familjesituation.
tanken på att lämna iväg han, då skulle han ju bara bli fundersam varför vi lämnar bort han och ägnar oss åt tvillingarna istället liksom..
Det känns väldigt fel. Alla 3 ska ha lika mycket uppmärksamhet.


Jag förstår absolut dom som får trillingar eller fler, att dom måste få hjälp med vissa saker.
Men tvillingar.. man har ju två armar och det går att ge båda mat samtidigt osv.
Man lär sig hur man ska göra för att allt ska flyta på så smidigt som möjligt.



Jaja,, var bara en fundering.. Min åsikt iaf!


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Tyckte det var en bra åsikt...jag har ju inga barn alls dock så vet inte hur ansträngande det kan vara ;) hehehe!

2011-11-10 @ 22:31:46
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: TÄVLING PÅGÅR - Mamma Till Vincent&Linus

jag är/tänker precis som dig att vi har gjort ett val i livet att skaffa barn då ska vi väl oxå ta hand om dom!?

2011-11-11 @ 08:52:16
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: malin

jag håller med dej..

men jag kan förstå att man får mer timmar om dom e sjuka eller något sådant så dom måste till sjukhuset massa..



Sen hade jag ingen anning om att man kunde ansöka om mer timmar..

2011-11-12 @ 21:29:12

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback