Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Fluga i halsen

Åh jag har sån dryg hosta, det känns som om det sitter en fluga i halsen haha :P

Fredag idag och barnen är hos sin pappa.
Det första jag gjorde när dom åkte var att lägga mig på soffan och titta på tv :)
Så lugnt & skönt.
Skönt för öronen med lite tystnad ibland ;)

Sen vart jag så frusen så jag tog en dusch, tänk vilken lyx att bara kunna ta en dusch sådär helt plötsligt för att jag kände för det! Haha!
Annars får man duscha tidigt på morgon, sent på kvällen eller om man lyckas ha barnvakt en stund :p

Men det har känts konstigt, jag är så van att ha dagarna i rutiner.
Har vi inger planerat, eller sjukhusbesök eller så så brukar dagarna rulla på i denna ordning;

7-7.45, dags att vakna och gå till dagis.
Sen har jag typ en timme att ägna mig åt tvillingarna,
sen är det dags att förbereda lunchen så att det nästan är klart när Hugo ska hem för han är lite sur och hungrig när han kommer hem.
10.45 slutar han på dagis så då hämtar vi han,
sen hem och göra klart lunchen och servera den.
Ibland går allt smidigt och alla 3 busbarn äter,
ibland tar det en stund att få i dom, speciellt kräsne Hugo :p
När det är klart brukar klockan va ca 12.00.
Då ska Max & Vincent sova en stund, kan va mellan 15 min - 1 timme.
Då passar jag på att äta eller ägna mig åt Hugo.
Sen vaknar dom och där har vi en lucka där vi kan göra saker,
typ umgås med vänner osv.
Sen vid 16 är det dags för middag, dom får mellis däremellan men dom är hungriga vid 16 så lika bra att ha middagen klar runt den tiden.
Sen efter att vi har ätit så är klockan mellan 16.30-17.00 och då blir det lite fix hemma,
bad för tvillingarna eller annat, för vid ca 18 är dom trötta och somnar.
Sen efter att jag har lagt dom har jag åter igen någon timme då jag kan ägna mig åt Hugo,
då brukar vi leka eller rita eller nåt :)
Sen brukar han vilja se bolibompa och sen är han för det mesta trött vid 19.30-20.30.
När jag har lyckats få han att somna så kan klockan ibland vara 21-22 och då
brukar jag se på tv om det är nåt kul eller typ sitta vid datorn för att varva ner en stund,
sen lägger jag mig så jag orkar med dagen efter.

Man har ju liksom sina tider hela dagarna, små mål som hela tiden ska uppnås för att inte allt ska bli kaos. RUTINER är jätteviktigt har jag märkt, iallafall nu när jag har flera barn och allt ska funka.

Sen ibland händer saker som gör att allt blir lite kaos ändå..

Jag har egentligen inte mycket tid att göra annat, måste klämma in disk & tvätt & städ där mellan allt också och jag hinner knappt gå och kissa ens :p
Lämnar jag busungarna i 1 minut så har dom klättrat upp på nån bänk eller rivit ner halva huset haha, nej då men dom är verkligen överallt även fast jag plockar bort stolar m.m.
Dom är så jävla smarta fast dom är så små, speciellt Vincent, han letar verkligen fram saker, leksaker, böcker eller något som han KANSKE kan stå på för att nå upp liksom ;)
Han försöker med allt och han är så jäkla envis :p
Max är lite lugnare iaf, tur de, *phuuh*

Det är tyvärr inte ofta man har tid att hälsa på folk, :(
och egentid, vad är det? :P
Men jag älskar mitt kaotiska liv!
Jag mår som bäst när vi har det såhär och det är full rulle :)

Därför känns det så himla mysko när barnen är hos Ronny och helt plötsligt har jag INGENTING jag måste göra, jag behöver inte ens göra middag egentligen :P
Jag blir helt tom.
Men det är välbehövligt och så skönt samtidigt, att faktiskt kunna slappna av lite,
och göra det jag känner för just för stunden.

Jaja slutsvammlat för nu :)
Nu ska jag se på film innan jag ska sova,
och tänk, imorgon får jag sova huur länge jag vill :D

Hoppas ni får en bra helg!!
Puss & Hej







Kommentarer
Postat av: Emelie :)

Det är jättekul att stämpla ljus så det tycker jag verkligen du ska prova :) Servettdelen smälts ju in i ljuset så när ljuset har kommit så långt ner så smälter det tillsammans med stearinet. Har man inte smält in det tillräckligt (så det sticker ut massa servettkanter lite här & där) så kan det kanske flamma upp lite, det vet jag faktiskt inte. Har inte hänt mig än iaf :P Man får ju se till att ha lite koll när man tänder ljusen bara :)



Eftersom jag pysslar så mkt så är jag ofta ute efter att göra något nytt för att inte tröttna typ, så jag har suttit & kollat massa olika bloggar & hemsidor om vad man kan göra för nåt och stämpla ljus tyckte jag verkade kul så jag fick ju lov att prova :P



Det är såna här gånger när du är själv du borde pyssla med sånt du tycker om. Fast å andra sidan så är det ju roligt att pyssla med barn också, fast på ett annat sätt :)

2011-11-11 @ 22:03:14
URL: http://emelieaspelin.com
Postat av: Emelie :)

Jaadu, jag tog ett bad, kikade på allt skit som gick på tv typ.. :P ganska skönt att vara vaken när det är alldeles tyst hemma på nätterna.. fast jag hade ju hellre sovit :P Haha!



Kramkram

2011-11-12 @ 13:16:59
URL: http://emelieaspelin.com

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback