Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Möte på dagis

Dagen idag har bestått av lämning på dagis o möte på M&V´s dagis. Med en fröken o en specialpedagog.

Max & Vincent är sena med talet. Och det är sånt gnäll på alla hela tiden, det känns som att folk bara påpekar det som är negativt.
Och att dom är så busiga..
även om folk inte menar nåt dumt med det så är det jobbigt som mamma att ständigt få höra sånt överallt.
Jag kämpar så hela tiden med allt med dom,
kan inte folk stötta ist?
Och busiga, alltså barn är ju busiga! Det kallas trots också.
och med mig kan dom va jättesnälla o lugna, det beror ju helt på humör o allt.
På dagis tycker dom att dom inte reagerar på sina namn,
men det gör dom jämt annars.
 

Vi har varit o undersökt öronen, det såg bra ut.
Väntar på tid för hörselkontroll i Falun.
Kanske ska skickas remiss till habiliteringen ifall dom har nåt annat, typ ADHD..

Men bara för att dom är sena med talet behöver dom ju inte ha nåt sånt.

Hugo var ju också sen med talet, vi har gått hos logopeder både i Mora o i Falun.
Men det kommer ju när dom är redo!
Det är ju så med barn!
Tänk att det ska va så bråttom med allt,
alla barn är olika och alla snackar inte rent redan vid 2 års ålder!

Suck.

Alla barn lär sig i sin takt, med allt..
och Max & Vincent gick ju när dom var 11 mån,
då kanske dom är sena med nåt annat istället.
Ingen är ju bäst på allt liksom. :p

Tvillingar brukar ju ibland va lite sena med talet också eftersom dom har sitt eget språk med varandra, och det är inte lika lätt
som med ett barn, eller enlingar eller va de heter.
Att läsa böcker med två är ganska jobbigt hehe,
dom ska ju bara reta varandra hela tiden och busa upp varandra,
dom sitter ju liksom inte still så länge då.
+ att jag har Hugo också.
och ett hem som ska tas omhand o mat som ska lagas osv..
Jag KAN INTE göra allt.

Äh.. hur man än kämpar så blir det bara skit med allt iallafall.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Du är jätteduktig med allt! Du är världens bästa mamma för barnen och dom älskar dig verkligen jättemycket! Och jag älskar dig min kära syster! Skit i vad andra säger och tycker, även om det är svårt och jobbigt :)

2012-12-03 @ 17:47:11
URL: http://jessiiicaaas.blogg.se/
Postat av: Maria Larsson

Jag förstår din frustration. Men försök att vänd på det iställat. Var glad att du får chansen till dessa koller. Om det inte är nåt så är det ju bra och om det är nåt så vet ni i tid och kan jobba utifrån det. Vi fick kämpa i många år och bråka med näbbar och klor för att FÅ dessa möten. Men det ska givetvis kännas rätt för dig också och vill du inte har du väl rätt att säga nej. För som du skriver så utvecklas ju tvillingar ofta i sin egen takt och är dom inte för tidigt födda också? Det kommer gå bra det där! Man gör så gott man kan. Och tro mig, det räcker! Fått så mycket skit som mamma genom dessa år med den där i 08a land så hade allt det varit sant så vore jag nog inlåst idag! Men jag kämpade på, jag älskar mina barn och jag allt jag kan och orkar med. Idag börjar jag se att det räcker! Kram!

2012-12-03 @ 19:00:15
Postat av: Emelie

Barn som föds för tidigt och prematurer kan också vara sena med talet :) Skit i vad folk säger, jag vet att det är svårt, men försök iaf :) Huvudsaken är ju att dom börjar prata nångång iaf, oavsett när det blir! :D

2012-12-03 @ 20:18:46
URL: http://emelieaspelin.com

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback