Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Max & Vincent 18 mån-kontroll

Just ja, har varit på det också.
Max var dit förra veckan, fick vaccin och vi kollade längd & vikt.
Han vägde ca 11,4 kg och var 83 cm lång.
Vincent var dit nu i Måndags, han vägde ca 11,1 kg och är 84 cm lång.
Dom följer sina kurvor jättefint, "normal" på längden men under "normal" på vikten, som dom varit ända sen dom föddes.
Lite roligt att se, dom är så himla lik sin pappa alla 3, långa smala, smala ben.
Blondinerna har dom fått från oss båda, jag är blond egentligen.

Hugo har varit jättelockig i håret, lik mig, änglahår liksom. :)
Men det försvann när vi klippte han, och nu har han sådär jättetjockt kort hår istället.

Max & Vincent är mer lik Ronny, mer rakt hår.

Vaccinet fick dom ju, biverkningarna kunde komma efter en vecka med detta vaccinet tydligen,
det har gått en vecka sen Max fick vaccin nu och han är då som vanligt :p
Lika full i bus som vanligt :p
Vincent har inte heller reagerat nåt, än.

Men dom ligger lite efter med talet,  vilket är helt normalt för tvillingar, som dessutom är för tidigt födda.
Men det kommer nog det med :)

Och Hugo stackarn var lite prickig i söndags,
sen i måndags så var han jätteprickig, massa blåsor.
Så tydligt att det var vattkoppor.
Skönt att man liksom visste vad det var på en gång.
Han har jättemycket prickar, men verkar inte klia allt för mycket.
Han har bett mig klia han på ryggen några ggr men inte så värst mycket ändå.
han har dock haft hög feber i mån & tis, låg och tittade på film hela dagen.
Så olikt han!
Idag var han feberfri, och det märktes på en gång, full i bus och tok som vanligt :)
Älskade barn!

Vilken tur att jag har dom, dom gör mig så glad!!
Sötpruppar ♥





Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback