Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Tjohoo..

Allt bra med er folk? Lördag idag och allt :)

Här är vi sjuka, Max & Vincent är dom som är normalt pigga :p

Hugo åkte till sin pappa för en stund sen, egentligen är det ju min helg att ha barnen men Ronny ville ha Hugo och självklart får han det, barnen behöver sin pappa också, lite mer än varannan helg liksom.
Blir lite irriterad på folk som inte fattar nåt,
bara för att barnen bor hos mig så tror folk att Ronny alltid är barnfri och kan göra vad han vill.
Men han är alltid deras pappa, och kommer alltid vara det. det går före allt.
Dom bor hos mig pga att ronny jobbar skift och det funkar inte när han börjar 5 på morgonen eller slutar 23.30 på kvällen liksom..
Men han har dom ibland före eller efter jobbet, vi är lite flexibla och så måste vi göra för barnens skull,
dom behöver ju båda sina föräldrar!
Ibland ska vi båda försöka ha egentid med var och ett av barnen också,
det är inte alltid så lätt att fördela allt, men vi kämpar på.


Sen att folk tydligen har nåt emot att jag och Ronny umgås ibland,
alltså vi har 3 barn ihop, vi kommer alltid finnas i varandras liv och det gör väl inget om vi ses då och då, Hugo blir överlycklig när vi gör nåt allihopa, det märker vi ju.
Det är nog bara bra för barnen att föräldrarna håller sams och kan ses allihopa då och då.

Jag fattar inte att folk snackar så mycket som dom gör om saker som inte angår dom,
att dom orkar liksom? Måste ha ett jävla tråkigt liv om dom inte har annat att göra :p
Hör saker hela tiden, folk som hört det ena och det andra.

Jag har alltid varit en sån som bara tagit emot all skit och aldrig försvarat mig själv,
det har tagit några år att bli stark och kunna försvara mig, jag är faktiskt värd mer än bara skit!
Folk säger att man ska ignorera och utesluta såna ur sitt liv,
det är mycket jag ignorerar men till slut måste man faktiskt få säga stopp.
Hade gärna uteslutit folk ur mitt liv men vissa är tyvärr svåra att utesluta..

Idag fick jag höra att jag har tackat nej till dagisplatser, därför tvillingarna fortfarande är hemma.
Seriöst, varför snackas det om sånt, har ni så värdelösa liv eller? :P
Finns väl ändå roligare saker att snacka om isåfall :p

Jag kan då säga att jag inte har tackat nej till någon dagisplats,
vi har inte ens fått erbjudande om någon.
Och att jag har varit hemma ända tills nu är för att man får fler föräldradagar när det är tvillingar,
tror det är 160?180? dagar, så jag har varit mammaledig hittills, sista dagen är imorgon faktiskt.

Tänk att man ska behöva försvara sig för såna saker, man slutar aldrig förvånas över hur störda folk är :p
Inte undra på att jag hellre sitter hemma ensam med barnen än att umgås med massa människor,
finns liksom inte många man kan lita på, allt bara vrids om och snackas vidare.

Sen att folk inte fattar hur det är med 3 barn, hur kämpigt det kan vara och att saker och ting tar längre tid än vid 1-2 barn! Klart ni inte fattar om ni inte har varit i samma situation,
men alltså ni behöver ju inte bli sura för att man inte orkar eller kan göra massa saker.
Ni som inte har 3 (eller fler) barn behöver faktiskt inte säga nåt för ni har ingen aning om hur det
är.
Ni som har flera barn vet ju hur det är och vilket pussel man ibland måste lägga för att få vardagen att gå ihop, och tyvärr räcker inte energin till allt som man vill göra.
Finns dom som tror att det är likadant som att ha 2 barn.
Öh nej säger jag då :p
Tänk då att ha 4-5-6-7-8-9-10 eller fler barn :p
Ska jag ha fler barn så ska jag inte vara ensamstående,
det gynnar nog varken mig eller barnen :p
haha.
Och dom som inte prövat att ha tvillingar ska inte heller säga nåt,
det är inte alltid så lätt när dom är två i samma ålder som hetsar  varandra och lär sig av varandras bus :p
det är mycket som förändras av att ha tvillingar.


jag älskar mitt liv med mina barn, skulle aldrig aldrig aldrig byta på något vis,
allt kämpigt tar man sig igenom, all kärlek som finns betyder mer än allt på denna planet!
Så missförstå mig inte,
det som inte dödar, det härdar ;)
Man blir bara starkare och starkare när man inser att man klarar av saker.
En skön känsla!


Aja slutbabblat för nu, fick bara lov att skriva av mig lite av alla tankar.
Ska komma med roligare inlägg, jag lovar ;)

Nu ska Max & Vincent bada!
Tjoheeej.


Kommentarer
Postat av: Frida

Att folk snackar om sådana saker är ju bara löjligt. Det är bara bra för barnen om ni umgås, och vad fan rent ut sagt har folk med det å göra? :P Man måste få sätta ner foten och säga vad man tycker och tänker, för gränsen är nådd ibland och folk ska inte få bete sig hur som helt. Stå på dig, dom har inget liv :) Kram

2012-01-29 @ 12:40:23
URL: http://friidavs.blogg.se/
Postat av: H & E.

I LIKE YOUR BLOG! :D

2012-02-04 @ 12:36:06
URL: http://teaspoonladies.blogspot.com

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback