Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Ah.

Åh, jag tittade på Grey´s Anatomy igår, åh vad jag höll på att börja gråta,
det var så mycket känslor där, sorg, glädje..
När man ser sånt där så inser man lite att man kanske ska ta vara på tiden man har tillsammans,
ibland är det svårt när man inte får nån kärlek tillbaka från vissa,
men dom ska jag sluta bry mig om, är väl bättre att lägga energi på dom som man verkligen har nära
hjärtat. :)

Hugo är bättre iaf, han hostar inte mycket alls..
Så han är på dagis idag igen :)
Han såg en grävskopa på vägen dit och ooh va spännande det var :P

Jag tänkte göra massa köttbullar och frysa in så vi har ett tag,
så jag kikade lite i olika kokböcker,
åh va sugen man blir på att laga massa mat!
Såg en rätt med fisk, ååh mums va gott de lät,
så snart ska jag handla lite så jag kan göra lite nya mat-rätter :) 
Fisk är fan det godaste som finns! Och man kan göra så mycket roligt & nyttigt,
bara man är villig att pröva lite :)
Endel är så jävla fjantiga och tycker att fisk är äckligt,
och då menar dom att all fisk är äckligt,,
men man kan ju inte säga så om man inte har smakat precis varenda fisk-rätt :P

Jag tycker att man faktiskt ska njuta av maten, och äta allt,
fast i en normal mängd.
Inte för mycket eller för ofta.
Man lever bara en gång och varför inte kunna njuta av det goda då?.
Man blir ju inte tjock av att äta vanlig mat liksom (är ju skillnad om man äter pizza & äckel var och varannan dag),
man SKA äta flera gånger om dagen så att kroppen fungerar som den ska, & för att kunna förbränna fett,
äter man inte så går kroppen på reserver och då tar den energi av musklerna & musklerna försvinner,
och för att kunna förbränna fett ska man ha mycket muskler för det är dom som förbränner.

när jag åt dietsoppor för några år sedan gick jag ner 15 kg,
men även fast jag tränade så gick jag upp massor igen när jag började äta vanlig mat igen,
ska man äta dietsoppor så ska man inte äta normal mat igen sen för då tar ju kroppen upp fel näring,
och hur tråkigt är det inte att leva på sallader & sånt trist ? :P
Tycker jag iallafall,
för äter man fisk och annan bra mat och inte för stora mängder så kommer kroppen gå in på rätt spår efter ett tag.

Jag har börjat äta regelbundet & bra mat i några månader nu, och det ger ju resultat. :)
- 12 cm runt midjan.
Det är jag glad över :)
Och jag dricker nästan aldrig alkohol längre,
kanske 1 gång varannan månad, och som alla vet så är det massor av kalorier i alkohol :P


Lite sulligt men jag förstår hur jag menar och det är viktigast haha. :P

Nu ska jag sminka mig,,
Puss & Hej så länge



Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback