Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Hihi =)

Tack allihopa för era ord, och för allt stöd! :)
jag har bestämt mig, jag hoppar av.
Jag kom också på att eftersom jag inte är så jätteintresserad av vården, och hittills har jag haft väldigt svårt att förstå alla uppgifter och all text och sådär,, och skulle jag gå utbildningen så vill jag plugga vidare sen, 
för nåt högre än undersköterska hade jag velat vara då.

Och om det redan är så svårt, då kommer jag ju aldrig klara av att plugga vidare sen till nåt annat.
En av mina drömmar är att vara barnmorska,
MEN det är en väldigt lång väg för att komma dit, och vad jag känner just nu så kommer jag inte lyckas.

Men sen är det ju också så att jag faktiskt bara är 23 år, jag har fortfarande tid att
utbilda mig senare.. om 3 år kanske jag väljer nåt inom vården igen, man vet ju aldrig,
och då kanske jag är intresserad på ett annat sätt än vad jag är nu.

Vet att många tycker det är kasst att hoppa av,
men tyvärr så är det inte så lätt för alla att välja rätt.
Och alla har inte levt ett lyckligt liv, och alla har inte samma möjligheter liksom.
Alla är olika starka, alla har olika intressen, och alla värderar allt här i livet olika.

Jag funderade lite på ekonimin,
alltså OM jag inte lyckas med en utbildning eller jobb inom dom närmsta månaderna,
då kommer vi faktiskt ha ganska mycket pengar kvar ändå.
När man jämför sådär så inser man att FAN VAD MYCKET VI HAR SLÖSAT BORT
nu när vi har haft 12 000 kvar varje månad efter hyran & räkningarna.
FY FAN.
Jag börjar fan skratta för att det känns så löjligt! :P
( Men synd att jag inte insåg det innan jag sökte csn,
för jag hade inte ens behövt ta lån ju. *hmm* )

Men det blir ju så, ju mer pengar man har desto mer spenderar man.
Fast vi har ju faktiskt sparat lite också, så det känns bra. :)
Och nu har vi ju allt vi behöver och lite mer ändå,
så vi klarar oss nog isåfall.

Och nu har jag testat detta, att vara på noretgåden dom dagarna jag var där ser
jag som en liten erfarenhet, nu vet jag hur det fungerar och hur det känns.

Och ska jag vara ärlig så har jag nog förstått att detta skulle ske redan efter första veckorna i
januari,, men jag har inte vågat och velat inse det.
För jag vill inte känna mig som en loser som hoppar av skolan ännu en gång.

Men som sagt, alla klarar inte av det som krävs i vissa stunder i livet.
Man får typ anpassa sig efter det.
För jag vägrar gå och må så dåligt som jag har gjort under dom år jag har gått i
gymnasiet, folkhögskolan, och nu omvårdnad via komvux.

Sen har jag lite andra anledningar också, men dom skriver jag inte här,
det är lite för personligt..
Men mamma vet iaf vad det är,
och typ alla i familjen har samma problem, så
det kanske är lika bra att inse att jag också behöver hjälp..
för får jag den hjälpen så kanske jag lyckas nästa gång jag försöker utbilda mig!

jaja, nu vart det ett flummigt inlägg :P


Puss & Hej




Kommentarer
Postat av: JOSEPHINE

Nu är det dags igen ;) En bloggdesign tävling i bloggen :) du hittar den här: http://juicyphine.blogg.se/2009/may/bloggdesigntavling.html..

2009-05-08 @ 13:00:03
URL: http://juicyphine.blogg.se/
Postat av: Marit

Ja du gör nog rätt.. Känns de rätt i magen så äre rätt att hoppa av.. Du får koomma till Norge och jobba en sesong :)Jag kan vara dagmamma :D..

Okej.. Men nu vart jag faktiskt nyfiken iaf :) Kram

2009-05-08 @ 13:14:46
URL: http://marithansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra katarina! Du står på dig och följer det som du känner utan att plåga dig själv! Du är INGEN loser, snarare en vinnare eftersom du vågar stå för vad du känner! Lycka till i framtiden och jag hoppas du finner vad du söker! Kram Annika Thom, din klasskamrat och pryovän på Noretgården

2009-05-08 @ 13:51:52
Postat av: Ammie

åå gumman, de e klart att du ska hoppa av om du inte mår bra av det =(.. kanske hittar vi något att plugga tillsammans om några år?! =D det visar sig!

men nu ska du bara tänka på att försöka må bra.. det är viktigast.. jag finns här vettu..



älskar dig! <3



puss

2009-05-08 @ 14:03:35
URL: http://ammiecool.webblogg.se/
Postat av: karola

Grattis till ditt beslut, det är väl bra att man kan ångra sig...och som du säger du kan ju ångra dej igen sen ifall du vill och har lust för skolbänken igen...en sak jag tycker är att när man pluggar så lever man så mycket för framtiden...man missar mycket NU och det är synd....

ha en toppenfin fredag!

2009-05-08 @ 14:24:41
URL: http://alltidinredning.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback