Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Måndag.

Ny vecka igen, på torsdag blir småttingarna 8 veckor gamla!
:)

Inatt var Vincent jättegnällig,, så sömnen vart inte den bästa.
Ronny hör väl ingenting och sover lika djupt som vanligt..
så imorse fick han pallra sig upp när Hugo vaknade och när bebisarna skulle äta vid 7-8.
Jag sov till 10.30 eller nåt sånt.

Sen har jag fyllt i lite papper, Ronny har åkt till körskolan..
jag & barnen är hemma, brukar bli lite kaos när det är dags att göra middag, Hugo tycker det är jätteintressant när man lagar mat, och vill alltid vara med,, men det går inte alltid så bra,
man vill ju inte ha han i närheten om man steker nåt som sprätter och liknande, vill ju inte att han ska bränna sig.
+ att bebisarna brukar vara gnälliga när jag är ensam med dom, men när Ronny är hemma då är dom lugna och sover :P dom måste tydligen jävlas med mig haha..

Jag vet att man inte behöver dadda med dom så fort dom gnäller, det är bara bra att dom får ligga och låta lite, och skriker gör dom ju, dom kan inte prata så det är så dom kommunicerar.
Och tar man upp dom hela tiden så vänjer dom sig vid det, dom lär sig att "om jag gnäller lite så kommer mamma och tar upp mig" , och det blir inte bra i längden.. då kan man inte göra nånting sen, alltså det är inte bra att dom vänjer sig att vara hos mamma HELA TIDEN.

Men ibland så råkar det bli matdags precis när jag ska laga mat..
Jag har inte kommit in i den vanan än,
det blir ju bättre när Ronny har börjat jobba igen och man får in rutiner på allt.
Nu är ju allt lite slöare när han har varit hemma..


Just nu tittar Hugo på film, jag passade på att sitta ner lite. Max sover och Vincent ligger i mitt knä och kikar runt.

Hade velat gå till Ica Maxi och ta ut paketet med skorna som jag beställde här om dagen..
men jag kan inte köra två vagnar själv så det får vänta tills Ronny kan ta vagnen med Hugo, eller va hemma med Hugo eller tvillingarna eller nåt..

Det är sol ute idag, det är positivt :)
Man får njuta varje dag då det är lite "sommarväder", snart blir det inget mer sånt förräns i vår..


Måste göra inbjudningskorten till dopet sen också..
det är mycket  som ska göras och jag glömmer hälften även fast jag tycker att jag skriver upp så mycket..




Kommentarer
Postat av: Gabby-tvillingmamma

Hej! Va roligt med en till ung tvillingmamma!=) Vi är grymma vi, haha! För inte är d allltid d lättaste med två små på en gång plus att ni har en liten sen innan. Hur går allt för er? Hur gamla är era barn? //Gabriella

2010-08-23 @ 14:34:35
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Mamma till Nim ♥

Hehe ok.. Jodå, tenta imorgon. Lite stress men det går.. kramis

2010-08-23 @ 19:05:10
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Sandra - blivande mamma i Mars 2011

Tack så jätte mycket :) Och grattis till dina småkillar!

2010-08-23 @ 19:47:21
URL: http://snartenliten.blogg.se/
Postat av: Jessica Olsson

Tänkte tipsa att kanske en ståbräda till Hugo vore nått då det som sagt inte går att köra 2vagnar själv. Borde ju funka då du måste ut när du är själv hemma! Kramar

2010-08-23 @ 22:16:51
URL: http://jessicaireneolsson.blogspot.com
Postat av: Gabby-tvillingmamma

Mina små kom också 4 v. för tidigt! Har haft ett par tuffa månader med en heeel del magknip men nu börjar d må såå mkt bättre. Förstår inte hur du hinner med ännu ett litet barn, är helt slut vissa dgr med mina två små pojkar=) Men man klarar av allt bara man är tvungen & även ger sig tusan på att klara d helt enkelt. Bor ni också i skåne? //Gabriella

2010-08-23 @ 22:24:59
URL: http://gabbylita.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback