Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Rolig busstur :)

Idag har jag & Hugo varit ner på stan.
Vi åkte buss, utan vagnen.
Och han var jätteduktig :) Är så skönt när man kan göra saker utan att dra med sig den där jävla vagnen.. här om dagen gick vi till Willys och han orkade gå både dit och hem.
Det är ju bara bra, så han får röra på sig mer och göra av med lite energi.
En busig 3åring (om 2 mån) har mycket energi!! Hehe.


Han var så söt i bussen, när vi åkte i rondellen så åkte det ju bilar före oss, och Hugo tyckte att dom skulle akta på sig :p
Han är lite kaxig ibland, "akta på er här ska jag fram" liksom.


Sen var vi till mammas jobb, när hon hade slutat åkte vi till Ica Maxi & storhandlade..
2000 kr poff borta.
Men det är ju sånt som behövs, det går åt en hel del blöjor när man har tvillingar :p
och ersättningen,, det blir 1 paket ersättning på 2 dagar typ.. ersättningen kostar 59 kr /paket på Ica Maxi.. Dyrt är det! Sånt som vissa måste ha, tar dom höga priser för. Dumt!

SÅ ni som kan amma, vad glad för att ni kan det ;)

Vi har ätit pizza idag också, det var längesen och det var riktigt gott.

en mysig dag har vi haft!!


Vi har även bestämt gudföräldrar åt tvillingarna nu..
Gudmödrar blir syster Jessica & min vän Sandra..
Gudfädrar(eller vad man säger?) blir mina bröder Mattias & Andreas.
Vi vill ha två åt dom..

Det känns lite dumt att det bara är min familj typ, men det är inte bara mitt beslut, utan Ronny tycker också att dom är lämpligast.
Han har ju ingen syster heller,, jag har bara en syster så då blir det Sandra också :)

Har varit jättesvårt att välja, jag har några nära bra vänner,
men vissa saker gör att Sandra är lite mer lämplig än endel andra.
*Vi har känt varandra i 12 år nu & våran vänskap är liksom så äkta, vi har varit med om så mycket under dessa åren och vi har funnits för varandra (i den mån man har kunnat) och vi har liksom haft varandra i varandras liv samtidigt som man utvecklas osv... Vänskapen blir stark.
*Hon har barn själv och vet vad det innebär, och hennes barn är dessutom tvillingar dom med.
*Hon bor nära oss, vissa andra nära vänner bor så långt härifrån och jag tycker att en gudmor/gudfar ska bo nära så dom kan ses ofta och få det där starka bandet mellan varandra som det är meningen att ett barn ska ha till sin gudmor/gudfar.
*Hon är liksom mogen att kunna finnas där och vara ett extra stöd för både oss och barnen.

Det gör så att vi känner oss trygga i vårat val.
Jag hoppas verkligen att ni andra vänner inte tar illa upp! , tyvärr kan inte alla vara gudmor/gudfar så vi måste ju välja nån. ♥

Jag älskar er alla lika mycket och vi vill ändå ha er i våra liv ;)




Kommentarer
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Tack så mycket :)

Ang om kläderna svarar jag på fb..



KRamis

2010-08-20 @ 18:38:04
URL: http://mammah.webblogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback