Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Akuten med Max :(

Ja fy fan vilken dag.
Morgonen var lite konstig,,, tvillingarna var väldigt på att dom ville in i Hugos rum, men det ville inte Hugo, så han stängde dörren och jag hade koll hela tiden flera ggr så att inte tvillingarna skulle va i närheten så dom inte skulle klämma sig.
Lite komiskt med tanke på vad som sen hände..

Sen jagade jag upp Ronny ur sängen så jag kunde gå till tvättstugan.
När jag kom hem så möts jag av en panikslagen Ronny med en bebis i famnen.
Jag fattade inte först vem av tvillingarna det var, jag vart så chockad..
Ronny var helt förstörd, stackarn, och höll papper på bebisens hand med massa blod överallt, på golvet och överallt.
Då hade han klämt fingret, jag fick se, (jag tänker att det var väl inte så mycket liksom..)
men då är hela jävla fingret av. Usch vilken syn.
Jag tål att se sår osv, men inte när en kroppsdel är av!
Sen fattade jag att det var Max.



Då ba "vi måste åka in".. (självklart, men när nåt sånt händer så får man tuusen tankar som snurrar)
kaos.. tvillingarna hade inga byxor på sig, så det var att panikleta efter två par, satte Vincent i bilstolen och Ronny bar Max utan byxor till bilen, Hugo var redan klar som tur var..
Vi satte i H & V, Max fick åka i mitt knä såklart eftersom jag fick lov att hålla pappret hårt runt fingret, det blödde ju som FAN.
Då först fattade jag vad som hade hänt, och börjar störtböla. Herregud..
Tur att vi bor så nära akuten, det tar typ nån minut att åka dit.
Jag sprang in medans Ronny åkte och parkerade.

Där inne skulle jag förklara vad som hänt och ja.. jag var helt borta.
Kom knappt ihåg vad han hette.. och ännu mindre hans personnummer.
Jag har knappt lärt mig tvillingarnas sista siffror än, man har ju inte använt dom så mycket och jag blandar ihop dom osv..
Men jag fick iaf fram att han hette Max och var född 1 Juli 2010.

Sen in på ett rum på en gång och det kom jättemycket folk in dit..
olika läkare och allt var det var..

dom tittade på fingret och stackars Max skrek och skrek och skrek, usch vad ont han måste ha!
Dom sa att dom kanske skulle operera, eftersom benet(skelettet) var framme så det skulle fixas till lite.
Men "som tur var" så hade det gått av så pass fint så det behövdes ingen operation.
Inte ens sy.. Dom lindande in det i massa fluff :p så han inte ska slå i.

Det gick liksom av ovanför där nageln sitter, vid yttersta leden där man kan böja fingret.
Så nageln är ju helt borta och han kommer aldrig få tillbaka nån heller,
han kommer alltid ha ett kortare finger, men "som tur var" så var det ringfingret och det använder man inte lika mycket som typ tummen eller pekfingret..

Barn läker så otroligt bra och fingret är ju så litet, så det skulle läka fint sa dom.
Vi har fått massa smärtstillande och penicillin i förebyggande syfte.

Han har varit glad och "som vanligt" när medicinen värkat, nu sover både Max & Vincent.


Alltså så var Max vid ytterdörren, Hugo var ute och Hugo smällde igen dörren och Max hade fingret mellan.. så det klipptes av..
usch..

Vi var på akuten typ 1 1/2 timme, det gick undan minsann :p

Sen fick vi lov att in på Ica Maxi & apoteket som finns där, vanliga apoteket vid sjukhuset var ju såklart inte öppet på en söndag..

Jag & Hugo gick in medans R & tvillingarna var i bilen..
Då hade allt gått jättebra, Max sa ingenting.

Jag var helt svimfärdig inne på affärn, usch,, tur jag hade kundvagnen jag kunde typ luta mig mot.
Jag är fortfarande helt koko i huvudet.. chocken börjar väl lägga sig antar jag..

Mamma, syrran, Micke & Johanna var hit en sväng, vi hade letet som sjutton efter fingertoppen,
men syrran hittade den senare.. tur att jag inte hittade den, jag hade fan svimmat, usch :(

Nu är det blodfläckar lite överallt i hallen.. ska ta bort det bara jag orkar..
bara att komma hem och se det var skitjobbigt..

Nu jävlar ska jag sätta fast nåt typ av lås eller nåt så Hugo varken kan öppna eller stänga dörren.

Det är ju verkligen sån jävla otur att det hände just då, den sekunden som R inte såg,
det är så typiskt. Annars har man världens koll så inget ska hända.. men det händer så jävla fort och olyckor kan hända alla.

Stackars stackars Max!! :(
Ja nu kommer vi se vem som är vem av tvillingarna iaf. Hemskt att det blev på ett sånt sätt :(

nej usch måste ta en alvedon nu känner jag, börjar få huvudvärk..



Skönt att skriva av sig måste jag säga, det är nog ganska viktigt för man blir så jäkla rädd när nåt händer ens barn, helt förstörd alltså.

Vi ska till vårdcentralen några ggr i veckan så dom ska lägga om det,
sen till ortopeden om en vecka och kolla läget.


Hemsk dag!!!





Lilla skrutten när dom fick mat. ♥




Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Lilla söta Max! Usch! Hoppas han får sova gott inatt nu och glömmer bort allt det onda och hemska snabbt! Hoppas även ni andra kan andas ut snart! Måste varit en pers för er alla där hemma!

Kram!

2011-04-24 @ 20:41:05
Postat av: Mimmi

Men Gud va hemskt! Stackars liten :( men som du skrev, kan ju hända alla o fort går de. Hoppas de läker fort o så bra de går :)

2011-04-28 @ 22:04:14
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: Emma

USCH vad hemskt! Om de hade hänt B hade ja inte kunnat behärska mig. Vet dom gånger han har slått sig o de börjat blöda, då har man fått panik och bara skrikit. Tur att ni var 2 stycken hemma när de hände.



Synd om MAX , måste gjort ONT! Ja trodde inte man "kunde" slå av ett finger av att klämma de i ytterdörren. USCH! Ser de bra ut nu, läkt fint?

Kram

2011-05-16 @ 12:38:54
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback