Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Frustrerad Hugo

Fick hem Pampers village Magasin idag,,
i detta nummer handlar det om det som är aktuellt för 14 månaders barn.
Bland annat detta:

 


Alltså att dom är så nyfikna och vill leka med ALLT, och när man säger nej så blir dom så jäkla arga eller frustrerade,
det står lite hur man ska göra så att man inte avbryter fel och sådär..
Och dom blir så frustrerade när dom inte kan prata och säga vad dom vill så att vi förstår,
typ om dom är törstiga och sånt.
Det är precis vad jag behövde läsa för Hugo har blivit jättejobbig när det gäller det där.
Är lite svårt att förklara men..

Ibland blir han så arg så han biter mig haha,
och om saker & ting inte går som han vill blir han skitarg och biter i den saken.
Tex:

Han gick omkring med sop + skyffeln, och dom åkte isär,,
sen försökte han få ihop dom igen som det är på bilden,
och när det inte gick bra så vart han skitarg och bet i skaftet..

Likadant igår när han drog sin pulka här inne, då vart han arg när den fastnade & han bet i snöret..
Ibland när han tex: leker med klossar & ska hålla i två stycken i en hand, och dom ramlar isär pga att Hugos
hand är för liten för att båda klossarna ska få plats,
så då blir han så arg så han dunkar huvudet i golvet eller i väggen.

Första gången jag såg det blev jag jättenervös och trodde att han var störd eller nåt.
men tydligen så blir barn i den åldern så arga så dom måste få utlopp för känslorna.

Det står i magasinet att det ska gå över rätt fort,
jag hoppas det, för det är jobbigt ibland.
Nu märker man hur det är att vara förälder, det är nu man måste lära sig att
vara hård på rätt sätt och kunna uppfostra på ett bra sätt..

Jag är jättenervös över att jag ska "uppfostra han fel" eller nåt..
Tänk om han blir sådär på dagis, tänk om han biter nån där,
fan då får jag ju alla föräldrar efter mig..

Men det är väl nu man borde vara stark i sig själv och veta typ att
det är såhär det är.. barn är olydiga, och det är nog inte mitt fel om han råkar va olydig..
Men ibland så är det svårt att intala sig själv det, det känns alltid som om det är mitt fel haha.

Jag tror det kommer bli lite svårt för Ronny att säga nej och sånt,
när jag säger ett skarpt nej till Hugo och han blir ledsen för att han inte får leka med allt,
då kommer pappa Ronny och tycker synd om Hugo,,
det blir fel, så får han inte göra..

Jag får väl uppfostra Ronny också då haha..

Nej nu ska jag sluta skriva,, det här kan jag fortsätta jättelänge med..



Kommentarer
Postat av: marlene

sv: ja jävla hormoner:)

2008-12-19 @ 22:11:05
URL: http://marlene1983.blogg.se/
Postat av: Lisa

hejsan tjejen! ja man vet ju aldrig om man gör rätt.. men så länge ett barn vet vad som är rätt och fel och visar respekt så tycker jag man lyckats bra! sen har de väl alltid sina ner och upp perioder, vissa dagar är de underbara - andra mindre underbara! men man måste ändå visa gränser.. iaf så är de ni som fått plats på Oscars avd? rödmyren, blåbär? kram.

2008-12-19 @ 23:56:26
URL: http://fliza83.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback