Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Patetiskt

Jag måste skriva av mig lite..

Jag blir så störd på folk som bara gnäller att livet är så hemskt, att allt är skit, att det inte är värt att leva bla bla bla.. fjant emos.
och så gnäller dom på alla andra, som dom inte vet ett knyst om. Snacka om att ha fördomar om folk!

Livet är INTE lätt! Inte för nån !
Det borde man väl inse när man är så pass vuxen?!
Det hjälper inte att klaga, och bara försöka få folk att tycka synd om en, patetiskt ju!!

Visst, alla har sina perioder, och jag skriver också massa sånt när jag är i en deppig period, men jag tjatar inte om det i flera veckor/månader, jag går vidare, och jag ser livet på ett logiskt sätt.

Man kan inte må bättre om man inte gör nåt åt det själv, det vet jag av egna erfarenheter.
När jag mår som sämst försöker jag göra positiva saker, om man bara sitter och tycker synd om sig själv så kommer det ju aldrig bli bättre.

Man kan inte sitta och skylla ifrån sig på andra, och tro att man själv är så jävla bra.
Du är nog själv en anledning till varför du mår sådär.

Och det är DU som lever DITT liv, det är bara du som har ansvar för hur du mår.
Ingen annan kan göra så att du mår bra om du inte försöker själv.

Och om nån försöker säga positiva saker till en, så kan man ju faktiskt försöka ta åt sig.
Ibland försöker jag säga snälla saker till folk som jag inte känner, för att dom kanske ska må liite bättre en liten stund iallafall.
Men endel folk spottar ju bara en i ansiktet när man försöker va snäll.
Dom kan fan inte hata eller tycka illa om en om man inte ens har fått en chans,

skulle nån okänd säga nåt snällt till mig skulle jag bli jätteglad!
Inte fan skulle jag tycka illa om nån bara för att den försöker hjälpa till, bli ens vän eller bara va lite snäll.

Med min helvetiska uppväxt borde jag må så jävla dåligt, om jag inte hade nån självrespekt alls,
men jag tillåter inte mig att må så dåligt.
Jag har överlevt hittills efter allt jag gått igenom, och det jag har varit med om har gjort mig till den jag är idag, och jag är fan så mycket starkare än endel människor som haft det lätt hela tiden.

Om man bara sitter och gnäller och tycker synd om sig själv så kommer folk dra sig därifrån,
ingen orkar umgås med nån som håller på sådär hela tiden.

Äh det blir bara svammel, vet inte hur jag ska förklara allt..

Men jag hatar verkligen folk som fjantar sådär,
inse att livet inte är lätt.
Man måste kämpa, om och om igen.

Du är liksom inte den enda som mår dåligt  !!

Och mina vänner, ingen av er ska ta åt er av detta,
det är en helt annan människa som jag stör mig på.


Jag skrev det bara för att få ut lite tankar ur huvudet..
annars kommer jag störa mig på det och inte kunna somna haha.










Kommentarer
Postat av: marlene

klart du får följa gumman=) vi ska bara hitta barnvakt, går inte så jävla bra men men ska väl ordna sig på nå vis hoppas jag. puss

2008-07-29 @ 22:51:49
URL: http://marlene1983.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller helt med dej om detta inlägg! Du har rätt! Jag känner likadant.. Patetiskt!



Jätte fint barn du har. Längesen?



Tror jag sett dig några gånger men är inte säker?!

2008-07-30 @ 01:56:24
URL: http://lindaskriver.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback