Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Svinkoppor

Hemma från bvc nu, har handlat också,,

Dom såg direkt att det inte var vattkoppor, utan det är svinkoppor..
Det låter så hemskt hehe, men det är rätt vanligt.. Det är samma bakterier som man har vid halsfluss, så vem som helst kan ha smittat han,, bara nån med halsfluss har hostat så kan han ha fått bakterierna på sig.

BVC sa att det var på gränsen att han skulle behöva penicillin, men vi fick en kräm som ska smörjas in 3 ggr / dag, och läkaren ringer mig på Onsdag för att se om det blivit bättre.
Har det inte blivit bättre då så ska han få penicillin.

Så nu kan Lias va smittad, och kanske Ida, fast Helen ammar ju så det kanske inte är lika stor risk då.
Det märks.

Men fy va jobbigt, nu måste jag tvätta allt,, sängkläder, leksaker, snuttefiltarna, våra sängkläder, m.m.
Va fan nu när han håller på att få tänder så dregglar han ju överallt,, dom kan väl inte mena att jag ska skura hela lägenheten? :P jag vet inte.. Har fått massa papper & broschyrer så jag ska läsa lite..
 
Man får inge feber när man har svinkoppor, det är bra iallafall.

Undrar om jag & Ronny kan bli smittade?..

Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback