Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Graviditetskilorna

YES, jag har gått ner 2 kilo sen i Fredags, snart är graviditetskilorna borta! :)

Är så irriterande när vissa folk håller på och säger "äh det går väl fort att gå ner i vikt efter en graviditet", och då har den personen inte ens fått barn själv, hm,, hon vet ju inte ett skit liksom. :P

Och bara för att en annan tjej gick ner jättefort, betyder inte att alla är likadana, jag känner flera stycken som det tagit minst 1 år innan magen försvunnit, och jag känner 2 st som har barn som är 3 år, dom håller fortfarande på och kämpar.
Så det är verkligen inte lätt! 
Det är liksom inte bara att man ska försöka gå ner i vikt, det är skitmycket som händer med kroppen efter en graviditet, man ska lära sig att ta hand om sin nyfödda bebis, lära sig amma (och det är inte alltid så lätt), man blöder, har ont efter stygnen där nere, är trött eftersom man kanske inte får sova många timmar alls i sträck,
och ibland kommer det upp problem, som för mig, Hugo gick inte upp i vikt, så vi insåg att jag inte hade tillräckligt med mjölk, så då ska man lära sig hur det funkar med ersättningen, man känner sig värdelös pga av att man inte har mjölk som dom flesta har(men det finns många anledningar om man inte har mjölk),
och sen ska man försöka hålla rent och snyggt hemma, m.m.m.m. Det är inte bara "att skaffa barn", det är så mycket mer!
Men såklart är det UNDERBART, jag älskar min son mer än nåt annat, och ångrar inte en sekund att jag skaffade barn! :D


Kommentarer
Postat av: JB

fast grannen ovanför nog är värre.

Han har ångestbeslut vart soffan och bordet ska stå. han möblerar om lägenheten minst 1 gång per vecka.

2008-03-19 @ 10:18:57
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

ja, han får lite pureér och han älskar det! ibland kan han äta en halv burk och jag var tvungen att ringa bvc och kolla att det var okej, haha. Dom tyckte vi skulle börja med gröt till frukost snart också, men det känns så konstigt, han är ju lilla killen! Äter Hugo något sånt? :)

bra jobbat med kilona förresten! gick du upp mycket?

2008-03-19 @ 10:21:46
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: JB

gubben dör väl snart och han ovanför mig hoppas jag flyttar ut snart. :-)

2008-03-19 @ 10:23:56
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det tar ju ett tag innan man går ner, jag har 8 kilo kvar och Z är ju ett år nu så... hehe kämpar på gör man!! Heja!

2008-03-19 @ 20:08:59

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback