Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

ÅÅÅhhh!

Jag  blir så irriterad!
Det är så många som tror att bara för att jag är mammaledig och inte jobbar så sitter jag och latar mig hela dagarna.
Men varför är jag mammaledig? Jo för att jag har en SON!!
Han sitter liksom inte och leker för sig själv hela dagarna, han ska tas hand om, han ska underhållas, man ska försöka lära han nya grejer, hygien m.m.
Och så har jag ett hem att ta hand om, och allt som har med ett hem att göra, dvs städning, tvättning, handla allt som behövs, hålla reda på vad som behövs köpas, ekonomin osv..

Sen nånstans mellan allt ska jag hinna ta hand om mig själv också, röra på mig, ut och gå, duscha och sånt.

Allt är inte så jävla lätt när man har barn, man måste planera massor.
Jag kan inte ens gå på toa när jag vill, jag måste ha lite koll på Hugo samtidigt, se till så han inte gör illa sig när jag inte ser, m.m

Sen så orkar man faktiskt inte hur mycket som helst.

Och så blir man helt slut i huvudet när man har tusen olika tankar om tusen olika saker,
jag har liksom inte bara en grej att tänka på varje dag.

Jag vill umgås med folk ibland också, och när man gör det kommer man efter med typ disk och sånt, och enligt mig gör det inget, men enligt andra så är jag bara lat när jag inte diskar varje dag.

Allt sker liksom inte på 1 minut,, allt man ska göra varje dag tar ett tag, och allt tillsammans på en dag tar många timmar.

Sluta gnäll på mig för fan.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vem fan är så dum så att man tror så??? Fy fan nu vart jag sur!

2008-09-05 @ 13:48:56
URL: http://jessansegna.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback