Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

God morgon!

Det var en jobbig natt inatt,,
Hugo vaknade ett antal gånger och skrek..
Han brukar oftast inte vara så, bara när han är sjuk men då vet man ju varför.
Nu hade han varken feber eller nåt, så jag vet inte vad de va.

När han har blivit så förut så har vi tagit upp han och haft han hos oss i typ 10 min tills han lugnat ner sig,
då brukar vi kunna lägga han i sin säng och han somnar på en gång.
Men inte inatt,,
Så vi har fått sova typ 4 timmar,, väldigt ovant för mig eftersom Hugo brukar sova bra på nätterna annars.
Ingenting dög, så han kan inte ha varit törstig eller hungrig heller,
som tur var,, man kan ju inte mata en 1 1/2 åring på natten,, jo vatten såklart men..
Dom vänjer ju sig så jäkla fort så börjar man ge han välling på natten så kommer han vilja ha det varje natt,
och det går mycket fortare att vänja sig än att vänja sig av med sånt..
Barn lär sig snabbare än man tror.
Vet inte om han känner av biverkningar från vaccinet, det kan dom ju göra efter några dagar...
Skulle inte förvåna mig om han ligger i feber ikväll. :(

Så till slut lade vi han i sin säng och då fick han skrika tills han somnade.
Man kan inte göra så mycket annat om man har sett till så han inte har feber, är törstig eller har ont..
Dom tar inte skada av att ligga och skrika, tvärtom, dom stärker lungorna och dom lär sig att det inte hjälper att skrika, för dom vet ju att skriker dom så kommer mamma & pappa springandes,
och den uppmärksamheten vill ju alla barn ha :P

Och han sover alltid i sitt rum, vilket är jättenyttigt för barn ska kunna sova själva när dom är så pass stora,,
det vore skillnad om han var 3 månader..

Så han somnade ju sen såklart och sov till 8 imorse. :)

Så om en timme ska Ronny gå med han till dagis och jag måste försöka plugga.
Är så drygt dom här veckorna när Hugo bara går 11-14, jag hinner ingenting på den tiden,,
det tar faktiskt några timmar att plugga..

Jaja, slutbabblat för nu :P

Puss


Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback