Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

I´m confused.

Jag är lite förvirrad..
Hämtade nyss Hugo på dagis,, dom säger att han har blivit lite trotsig under sommaren,,
och då känns det som att vi gör något fel med han.
Men jag förstår inte vad jag annars ska göra,
han är ganska duktig och lydig här hemma, han gör inte så mycket som han inte får göra.
Så när ska jag kunna säga nej liksom?.
Och när han gör något och vi säger nej/ajabaja så lyssnar han ju faktiskt på vad vi säger.
Han blir nästan aldrig sådär arg och sur när vi säger nej.
Men på dagis är han kanske annorlunda,,
han kanske testar fröknarna, och han ser ju säkert vad andra barn gör och vill göra samma han också.
Eller nåt.
Är svårt för mig att veta hur jag ska göra, vad jag ska ändra på och hur jag ska kunna bli mer
hård mot Hugo när han inte är så olydig?..

Låter kanske lite flummigt,, men förståt nån?
Hur ska jag göra?


Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Mä, vilken kommentar! Fan, ungar i den åldern ÄR trotsiga! Borde det väl veta på ett dagis. Låter som om du har Rödmyrens dagis?

2009-08-25 @ 12:32:22

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback