Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Idag..

Imorse när Ronny åkte så vaknade jag som vanligt, sen kunde jag inte somna om..
Tänkte att det var lika bra att gå upp och duscha innan Hugo vaknade,
är lite enklare att kunna duscha ensam än att han ska vara med,,
Annars är det omöjigt att duscha :P

Sen har vi lekt massor och skojjat :)
Han var trött hela morgonen, han är inte van att vakna vid 7..
men nu sover han så sött.

Jag börjar tröttna på att han äter så himla dåligt,,
Han äter ungefär detta på en dag:

Frukost: En halv ostskiva, eller leverpastej,kanske en tugga smörgås.. men han älskar gurka & paprika iaf.
mjölk eller juice.

Mellis: banan eller äpple, om han ens vill ha det.. vilket inte händer ofta..

Lunch: nån mat av olika slag.. men han äter kanske en tugga, om ens det..
mjölk..

mellis: frukt,, om han vill ha dvs.

Middag: det vi äter till middag,, ibland äter han mer än halva sin portion, ibland en sked..

Han vill inte äta.. eller så är han inte hungrig..
jag vet inte,, han har ju alltid varit lite liten i maten,
och han verkar ju inte må dåligt, han har MASSOR av energi och är alltid glad och leker och busar,
han ser inte undernärd ut, eller?..
När vi var på BVC i april så vägde han ju "normalt" enligt kurvan..
det är en väldig skillnad mot när han var några månader gammal, han har ju vägt för lite än vad han ska hela tiden tills han fyllde 1 , ca..
Då såg han smal ut, smala ben, smala armar, ingen liten kula på magen..
stackarn.
Tur att det vände lite iaf.

Kanske ska ringa BVC och kolla igen och se om hon kan tipsa om nåt..

Man känner sig så hjälplös, som alltid när det är något krångel med ens älskade lilla barn..

Vad tror ni?
Ni med barn, har ni svårt att få i era barn mat?
Några tips kanske?




Kommentarer
Postat av: Jessica

Hejsan! Nja alltså efter ett tag när jag hade tittat, så kom skit stora lastbilar med skitstora grajer, de får väl antagligen lov att stänga av bron för att de är så tunga.. sen kom den där ambulansen bara så jag trodde att det hade hänt nåt allvarligt.. men det hade ju inte det.. :P hihi.. Jaaa det var grymt trevligt! (: vi får börja umgås mer tycker jag! hihi.. Jag Kanske kan titta förbi på onsdag? jag jobbar tisdagsnatten, sen lär jag väl hem och duscha och fixa men efter det är du hemma då? (: kram

2009-08-10 @ 12:32:45
URL: http://jessansegna.blogg.se/
Postat av: Jessi

Hej du, jag googlade lite på "matvägran"

foerdigsomhar_barn/mat/saaundvikerdu_matvaegran/" rel="nofollow">http://www.barntotal.se/faktabankfoerdigsomhar_barn/mat/saaundvikerdu_matvaegran/



http://www.alltforforaldrar.se/page/fragor-och-svar/mitt-barn-ater-daligt



(: Kika på dem vettja.. har inte läst igenom allt men det lät ju rätt vettigt..

2009-08-10 @ 12:35:57
URL: http://jessansegna.blogg.se/
Postat av: Dessa

Jag va jätte dålig på äta när jag varit liten säger mina föräldrar... Det slutade i kraftig viktgång och sondmatning på Falulassarett och bodde där i 3 veckor...

Kan också bero på matens färg lr något kan också göra skillnad...

Kram

2009-08-11 @ 12:00:21
URL: http://dessssssa.blogspot.com/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback