Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Ny dag!

Onsdag, redan. :P
Nästa vecka är det dubbelavsnitt, MEN sista för säsongen av Desperate Housewives, buhuu, åh va tråkigt.
Jag hatar säsongsavslutningar :P
För 2 veckor sen sa dom att Ugly Betty skulle sluta också, men det har fortsatt ändå ju.
Hmm,, jaja. Tur att vi får fler tv-kanaler snart :)

Inatt var Hugo sådär dryg igen,, vaknar hela tiden och bara står och skriker,,
fast han har fått välling, ny blöja och allt..
Jag tror att han har blivit lite för bortskämd när han varit sjuk,
det blir lätt så att man är lite extra försiktig och tar upp han om han är ledsen när han är så pass sjuk som han var i slutet av förra veckan..
Och barn lär sig otroligt snabbt, så nu vet han ju att vi tar upp han om han skriker.
Men inatt gick jag bara och kollade en gång, sen fick han ligga kvar där, och han somnar ju till slut,
han tar ingen skada av att ligga i sängen och skrika lite så nu måste vi bli lite hårdare igen, annars kommer det bli helt omöjligt sen.
Men han har faktiskt aldrig sovit i våran säng en natt, och det känns skönt.
För nu kan han inte sova där, han är ju van att sova i sin säng.
Och hur ska det gå om han är van att sova mellan oss liksom?.
Dom måste ju lära sig att sova ensamma förr eller senare så då mår alla bäst av att han lär sig det
på en gång.
Jag är då glad över att vi inte köpte den där sängen åt han för ett tag sen,
då hade han ju sprungit upp hela tiden och då hade ingen fått någon sömn,,
nej han får ha spjälsängen ett tag till, alla säger att man brukar ha det till typ 3 år så vi kör så
ett tag till så att han får den sömn han behöver.
För om han vet att han kan gå upp och leka eller gå upp till oss och så då gör han ju såklart det,
barn är smarta :P


Snart helg också, jag tror Hugos kusin fyller 2 då, vi har ingen aning om vilket datum :P
Men vi ska inte på nåt kalas ändå så det var väl strunt samma.
En jäkla fjantgrej som är helt onödig som kommer förstöra alla familjeträffar, men orka bry sig,
vi har då inte gjort nånting fel och vi är starka så vad folk än säger för skit om oss så lägger vi det i samma låda som katten skiter.
+ att Ronny ska jobba i helgen,, så vi hade inte kunnat komma hur det än hade varit.
Han är så duktig, min älskling :)
Dom måste ju jobba 20 timmar övertid denna månad eftersom dom har så mycket att göra på hans jobb,
men då är det ju ändå lite bra, för om dom har så mycket att göra och eftersom det är flera svetsare som ska byta karriär, gå på föräldraledighet å så där borta så är det bara 2 svetsare kvar,
Ronny och en till,, och då kommer det bli totalt kaos om inte Ronny får komma tillbaka efter semestern.
Han behövs ju verkligen och han har varit så duktig hela året där, han är ju bäst säger dom ;)
Så det känns bra att man vet lite säkert iaf att han har jobbet kvar sen. :)

Jag vill också jobba! Får så dåligt samvete av att bara gå hemma,,
men vad ska jag göra, jag söker jobb men finns inte så mycket..
i höst blir det då lite annorlunda så,,
idag ska jag på möte om det.
Så vi får väl se ;)

Nej slutbabblat för denna gång,,
ska ge katterna lite mat och sminka mig lite..

Puss & Hej

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja det e så tråkigt när de ska sluta med allt :( Blää!

2009-06-10 @ 11:26:01
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Jessica

I love you!

2009-06-10 @ 18:20:59
URL: http://jessicaspaennar.blogg.se/
Postat av: marlene

Lias sover bättre sen vi bytte säng åt han å han kommer in till oss på morgonen när han har vaknat. han ligger där hela natten å vaknar inte alls som han gjorde i spjälsängen så det e så olika, åt oss har det blivit mycket bättre med lias å även min sömn. visst att han kommer har kommit å väckt oss vid 5 en eller två ggr men annars komemr han itne upp alls:D förut fick jag juh knappt sova på nätterna ibland... puss

2009-06-11 @ 07:39:38
URL: http://marlene1983.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback