Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Yes så äre

God morgon! Ny dag, nya tag, och därmed ny energi!

Jag låg och funderade igår,,

jag står för det jag tycker och bara för att jag tog bort inläggen var att jag inte orkar med massa tjafs,
inte för att mörklägga det som du skrev.

Det JAG TYCKER är att det inte är så bra att lämna iväg sitt barn till en barnvakt när lillen bara är nån vecka gammal,
för att den behöver allt närhet den kan få av mamman & pappan för att stärka banden och så den ska inse vilka som är föräldrar, lämnar man iväg den på en gång så blir den förvirrad och vet inte riktigt vart banden går..
Det är det jag fick höra på föräldragrupperna, så det är ingenting jag hittar på om ni är så dumma å tror det.
Jag kanske inte var lika tydlig i dom förra inläggen, så blir det ibland när man SKRIVER, då blir det massa missförstånd och det hade kunna unvikits om man hade pratat öga mot öga istället.
Och varför fick det lov att bli värsta grejen över det? Klämde jag på en öm tå eller eftersom vissa reagerade så starkt?


En sak jag inte förstår är, att om ni anser er rätten att tycka si, varför får jag inte tycka så då?
Är jag mindre värd än er och jag har ingen rätt att ha åsikter?.

Människor verkar inte förstå att vi alla är uppväxta på olika sätt, alla har fått lära sig olika saker,
vi har olika tycken,, och jag är INTE störd i huvudet bara för att jag tycker en sak.

Jag skrev ALDRIG att man är en dålig förälder om man gör det, för man är inte en dålig förälder pga en sak,
det handlar om så mycket mer isåfall, och jag skulle aldrig tycka att nån är en dålig förälder bara för att man haft barnvakt tidigt..
Och ni vet inte ens vem jag syftade på eller OM jag syftade på nån speciellt, där var det ni som drog massa slutsatser och dömde mig.  Och om jag syftade på nån så kanske det handlar om mer än så, ni vet ju inte det eller hur? jag kanske vet massor av saker och därför kanske jag inte tyckte det var så smart av den personen att göra på ett visst sätt.
Jag har tyvärr massor av erfarenheter av dåliga föräldrar, dvs min pappa..
Så jag har lärt mig lite hur man inte ska göra, och jag vet konsekvenserna av vissa saker..

Och jag kan då lova er att jag inte är den enda som tycker sådär, men vad spelar det för roll?.
En ynka liten åsikt och jag är stört i huvudet?
Ursäkta men tycker ni så, då är det inte jag som är störd i huvudet utan ni, som flyger på andra pga en åsikt.

Det finns nåt som heter yttrandefrihet, och jag har lika stor rätt att tycka saker, precis som ni.
Inte fan flyger jag på er för att ni tycker en sak, det är ju ett jävla omoget beteende att hålla på så istället för att bara acceptera läget.




Jag står för vad jag tycker, det gör ni också, bra då.
Jag har inget emot det, jag har bara nåt emot att ni anser er värda mer och att ni har rätt
att skriva elaka saker till mig pga det.

Och jag skrev aldrig att man aldrig ska ha barnvakt, det är klart man ska ha det, alla behöver egentid och det är jätteviktigt att få det.
MEN kanske inte direkt när man fått bebisen, utan senare när allt lugnat ner sig, rutinerna flyter på,
bebisen känner starkt vem som är mamma & pappa & vem som inte är lika närstående.
Läs lite information om bebisens första tid så ser ni vad det står.
När man får barn så är det den som tar upp all tid i början och all energi,
det är jobbigt, det är inte lätt att skaffa barn,, men det är så det är och det måste man inse innan bebisen kommer att det faktiskt kan bli så.
Sen när man gått igenom den första tiden som är jobbig så har man blivit så stark och vet och kan lite hur man ska göra nästa jobbiga period, för dom perioderna kommer då och då..

Men det är vad jag tycker, och kan ni inte ta mina åsiktet, sluta läs min blogg.
För det är MIN blogg, MINA tankar, MITT liv.
Och nästa gång ni hoppar på nån bara för att nån tycker en sak,
tänk efter före, för den personen kanske inte har lika starkt psyke som jag,
och för den kanske en sån liiten sak kan förstöra massor.


Nu ska jag ta upp Hugo som har ätit upp vällingen, byta blöja & kläder och

börja en ny underbar dag.

För livet är rätt underbart när man har sitt barn! :)



Kommentarer
Postat av: Janet

Jag förstår vad du menar & hur du tänker. Men det är nog lite dumt att skriva det i sin blogg med tanke på att det finns folk som inte hade nått val än att lämna bort sina barn tidigt & mår jätte dåligt över det. Min son hade kolik så jag fick lov att lämna bort han första gången när han bara var fem veckor, & det var dom på bvc som sa till mig att jag måste det för att kunna vara en bra mammma & orka med. Jag fick helt enkelt lov att ladda nya krafter, ett barn känner när du är trött & stressad & helt förstörd & det gör bara saken värre för barnet. Det var hemskt att lämna bort han jag grät hela natten så inte blev jag piggare av det, men vi fick iaf komma ifrån varandra & det var bra för båda oss. Du kommer nog förstå det där bättre om du får ett eget barn me kolik nån gång. När det var som värst sov han två till tre timmar sammanlagt på ETT DYNG! Det var skit jobbigt för oss båda!!! (pappan till mitt barn jobbar som lastbilschaufför så han är inte hemma så mkt)

2009-03-21 @ 10:16:53
URL: http://janetadell.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback