Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Sanningen om den fula ankungen

Jaa..
Allt jag gör och säger är alltid fel,
jag är så olik från resten av min familj, jag passar aldrig in nånstans,
jag är ju fula feta Nina som varken klarar av skolan eller har ett jobb,
jag klarar ju inte av nånting och kan aldrig ha rätt,
jag kan väl inte veta nån så obildad som jag är?!..
Och vad har jag lyckats med i livet? Är 23 år och det enda jag har
gjort är att supit som en idiot och lyckats få ett barn. (som tur var så fick jag barn i rätt tidpunkt)

Det är inte mitt fel att jag är jag, jag födde inte mig själv och jag uppfostrade inte mig själv.
Jag kämpar på som fan för att lyckas med nånting här i livet,
men ingen ser ju det, allt jag gör är förgäves.
jag försöker visa omtanke och hjälpa till,
men i slutändan så är det alltid jag som får skiten och då
är det alltid jag som har gjort något fel.

Så har jag alltid kännt, jag har alltid velat vara mig själv,
men det går inte, bara om jag stänger in mig och inte träffar nån,
men så vill jag inte leva.
Men sanningen är ju att jag inte vet vem jag är,
eftersom allt jag gör är fel, allt jag säger är fel,
jag sårar jämt alla och jag är alltid den onde.
Jag är aldrig nöjd med mig själv, hur kan jag vara det när någon alltid ska
tycka något negativt om mig?
Hur ska jag lyckas finna mig själv?
Vad jag vill?
Ingen verkar inse hur mycket dom sårar mig,,
jag har faktiskt känslor och jag är ingen robot som klarar allt.
Mitt jävla liv har varit ett helvete, allt som har kunnat gå fel har gått fel.
Det är inte så lätt att komma ifrån allt, alla känslor som kommit fram under mitt liv som jag aldrig har fått utlopp för.

Jag har alltid varit den fula ankungen,
ända sen jag varit liten.
Jag vet ingenting längre,
jag ska sluta prata med folk,
då blir väl alla nöjda.
Mina ord betyder ju ingenting iallafall,
jag spyr ju bara galla på folk, enligt vissa.
Tänk om nån kunde lägga energi på att lära känna mig istället för att
bara tro massor?!.


Tänk om jag NÅGON GÅNG kunde få känna att JAG har gjort nånting bra,
att någon uppskattar mig.


Ibland så känner jag att jag bara vill ställa mig och skrika :
"URSÄKTA ATT JAG FINNS".
Men det vore väl lite väl patetiskt,,



(Sån jäkla tur att jag har Hugo, annars hade jag nog gått under)
   Han är verkligen mitt ALLT.

Kommentarer
Postat av: marlene

men lilla gumman vad e det som har hänt??? du e en underbar människa, låt ingen annan säga något annat!!!!! alla kan inte göra allt här i världen men alla kan göra något. du är en underbar mamma nina å det kommer du alltid att vara å sen att du inte har ett jobb eller gått klart någon utbildning kan väl vara så för att du inte har hittat det som just DU vill hålla på med och göra. om du inte vet vem du själv är så e det juh klart att du inte vet vad du vill göra??? så stå på dig gumman, jag tycker iallafall att du är underbar å skit i alla andra för dom verkar inte ha nå vett i huvudet över huvudtaget. älskar dig! puss

2009-05-22 @ 11:49:15
URL: http://marlene1983.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, stackar som känner så :( Men jag tror inte de skiter i dig... Är det inte bara som det känns?



Hoppas det blir bättre. Inte rättvist att någon ska gå och känna sig sådär :(

2009-05-22 @ 12:38:22
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men söta lilla du!.. Jag tänker på dig hjärtat! Ringom det är något! Finns ju för dig!

2009-05-22 @ 15:47:33
URL: http://jessansegna.blogg.se/
Postat av: Rosie

Nina, så här ska du inte behöva känna det. Du har lyckats få en så underbar och söt liten son. Du har ett hem, dina vänner, mat på bordet. Du har lyckats med mycket.



Jag vet inte om jag vill komma på lördag (om jag är inbjuden vill säga) med tanke på att jag vill kunna träffa dig när vi är nyktra och inte bara på fyllan. Det känns inte sjyst mot dig. Om du förstå vad jag menar. Men jag VILL träffa dig! Men inte bara på fyllan. Hoppas att du förstår vad jag menar.



Puss

2009-05-22 @ 18:40:00
URL: http://roosiee.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men Nina, jag tycker att det var jättekul när du kom på praktik på vårat jobb.

Du är ju jättetrevlig och jättesnäll, på de 5 timmar jag spenderade med dig var du lika normal som någon annan.

Jag tycker att du är bra!!!!!



2009-05-22 @ 18:48:47
URL: http://emeliepernille.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback