Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Tankar.

Vet ni, jag har funderat och kommit på att jag ska nog sluta skolan.
Ni förstår nog inte hur jag känner, men jag har ju haft ångest & mått skit hela våren sen jag började där,
och vi har varit så mycket sjuka så jag får knappt godkänt,,
jag har studielån,,
Man lever bara en gång,,
så varför ska jag gå och må dåligt psykiskt och pina mig igenom utbildningen?
Och ha hundra tusen i skulder efter att ha gått en utbildning som jag inte vill jobba med sen ändå och bara ha Godkänt i, det är ju väldigt onödigt liksom.. pengarna ska ju betalas tillbaks sen så...

Då kan jag lika gärna hoppa av nu och försöka satsa på nåt som jag VILL göra,
för jag har insett att jag inte passar som undersköterska,, att ta hand om andra människor på det sättet..
det är ju inte lätt att plugga och lära sig nånting heller om man inte är riktigt intresserad.

Ni får kalla mig loser som hoppar av, men det här känns som det rätta.
Jag visste inte ens vad en undersköterska gjorde när jag började utbildningen,
jag tänkte nog inte igenom allt innan jag sökte in..
det var mer en grej så att jag hade nåt att göra efter föräldraledigheten.

Så då kan jag ju MÅ BRA och göra annat istället.
Kanske utbilda mig till nåt som jag är intresserad av,
eller se om jag lyckas få nåt jobb.
Vi kommer inte gå under iaf,
mina ynka studiepengar tillför ju inte mycket,
med Ronnys lön så klarar vi oss, det blir lite kämpigt, men vi överlever.
Och nu när vi har haft pengar så har vi bara handlat massa skit som vi inte behöver,
bara för att vi har haft pengar liksom..

Och om jag kanske börjar med nåt annat i höst eller nåt, så
kanske jag mår bra och klarar av all press.
För just nu känner jag att jag inte klarar av allt.
Och mår jag bra, så är det värt allt.

Mår man inte bra psykiskt så dras ju allt annat ner i skiten också,
man är på dåligt humör, omges av negativ energi,
andra bli sura, allt blir bara fel.

Så,, jag tror att jag ska göra såhär.
Vad tycker ni?...

Tillägg:
 Plus att inom vården så jobbar man ofta kväll & helger, och eftersom Ronny jobbar kväll och ibland helger
så kommer det ju aldrig funka.. är ju inte lätt att fixa barnvakt varje gång.
Så om jag går klart utbildningen, får ett jobb, och så funkar det inte sen med barnvakt, då
kanske det blir fel ändå.. jag måste ju liksom tänka lite logiskt också, vi har en son att ta hand om..
dagis är inte öppet på kvällar och helger..
och eftersom jag har känt lite såhär i flera månader nu så tror jag det är det rätta,
jag trodde det var en period först, men den går aldrig över så jag blir mer och mer intalad att
det helt enkelt inte är rätt grej för mig.
Så jag ska nog se om det finns nåt annat, som passar mig, oss och våran livsstil bättre.
=)

Kommentarer
Postat av: Ida

En utbildning är ju alltid bra att ha. Men självklart ska man inte må dåligt och känner du att du inte ens kommer jobba med det efteråt är det ju inte speciellt kul att gå dit och inte heller med studielånet efteråt. Studielån är iofs aldrig kul. Inte ens för mig som känner att jag valt rätt.



Men du ska veta... Det är alltid tungt för folk som pluggar, det kommer det alltid vara. Men är du säker på att det inte bara är en period, så är det klart du ska påbörja någonting annat istället!

2009-05-07 @ 17:11:38
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag tycker att du ska följa ditt hjärta och gå efter det! Om du verkligen känner att det inte är något för dig osv så tycker jag att du ska hoppa av, för att sedan kanske söka en annan utbildning som du vill gå eller så kanske du som sagt lyckas få ett jobb. Det är inge kul att gå och må dåligt, jag vill att du ska må bra, så jag tycker att du ska följa ditt hjärta! Om du inte vill fortsätta nå mer, så hoppa av :) Det finns andra sätt och vis att klara sig på :) Keep on fighting, jag vill att du ska må bra syster! Love you <3

2009-05-07 @ 17:28:27
URL: http://jessicaspaennar.blogg.se/
Postat av: Frida

Gör de du själv känner :) Man ska ju inte gå och må dåligt varje dag. Och som du säger, de är såå mycket enklare att gå i skolan när man gör något man brinner för :) Lycka till =)

2009-05-07 @ 19:36:19
URL: http://friidavs.blogg.se/
Postat av: Helen

hej gumms. Hur lång tid har du kvar på skolan?? Ja tycker att du sa följa ditt underbara <3 å välja vägen sj.. Ja älskar dej va du än väljer:)Puss

2009-05-07 @ 20:37:22
URL: http://helenlindh.blogg.se/
Postat av: iiiiida

Jag förstår dej! I dessa tider får man ofta höra att har man en utbildning löser sej allt. Men om man inte vet vad man vill gå å bara går för att ha nå å göra och för att man känner att man 'måste' så blir det ju fel. Jag går ingen utbilsning nu, AMF var nära å tvinga in mej på kocklinje fast jag inte ville gå.. ''Det är ju iaf en utbildning'' sa dom.. Jag vill ju inte ens jobba inom det. Vill du inte jobba inom vården ska du inte göra det heller. Du kommer komma på vad du vill syssla med,du och jag har hela livet på oss å bestämma oss o fundera!



kram

2009-05-07 @ 20:45:14
URL: http://gullgull.blogg.se/
Postat av: Rosie

Mår du inte bra av att gå i skolan så ska du ABSOLUT inte göra det gumman. Gör det som känns bäst för dig, för det som betyder något är att du mår bra!



Jag är sämst på att höra av mig. Forgive me?



Puss

2009-05-08 @ 01:06:16
URL: http://roosiee.blogg.se/
Postat av: marlene

är det inte någon utbildning du vill gå gumman, så e det juh inte meningen att du ska pina dig igenom den. det går juh hundra ggr lättare om man tycker att det är intressant och att man vill jobba med det. men förövrigt så räcker det med godkänt om du ska bli undersköterska, det e väl om du ska söka vidare som du behöver lite bättre betyg. Men jag har juh märkt att du inte tycker att det är så skoj, tycker det är lite tråkigt men gör det som du tycker känns rätt.... det finns så mycket annat man kan plugga om du skulle vilja det:D saknar dig, puss

2009-05-08 @ 07:09:48
URL: http://marlene1983.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback