Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Duktigt :P

Ja idag har jag pluggat i massa timmar.
Skönt det är när man får såna där duktiga ryck :)
Man känner sig.. duktig. haha :)

Hugo somnade bums ikväll,,
och nu är jag helt bedövad i hjärnan av allt plugg så det får vara nog för idag.
Nu ska jag se på tv.

Men jag undrar en sak!!
Ska man eller ska man inte vaccinera sig?
Ska Hugo få vaccinera sig?
Jag vet fan inte hur vi ska göra. Ronny vet inte heller.

När vi var på BVC i veckan så sa hon att det rekomenderas,
men alla som tagit vaccinet har ju blivit så jäkla dåliga.
Är det värt att bli så sjuk för att få skydd mot nåt som kanske bara blir en liten förkylning..?
Jag vill inte riskera att Hugo mår sådär dåligt.
Hörde att det är kvicksilver i vaccinet,, folk får lunginflammation, spyr, och mår verkligen skit.
(nu vet jag ju inte hur mycket man ska tro på vad folk säger.. men ändå..)

Som Emma sa här om dagen när vi pratade om detta, vaccinet är ju inte så mycket testat å sådär,

tänk om 20 år, då kanske nåt har utvecklats i kroppen och alla som vaccinerat sig blir sjuka eller nåt haha.. men TÄNK OM liksom.. jag är jättenojjig.

Iaf så sa hon att isåfall ska vi ringa på torsdag och få tid för då är tydligen alla riskgrupps-barn vaccinerade så då får icke riskfall vaccineras..

Men jag vet inte hur vi ska göra?!?!
Jag har skrivit här och frågat förut, men det var inte så många som skrev nåt tyvärr..
så jag frågar igen,
HUR SKA NI GÖRA?
SKA NI VACCINERA ER ELLER ERA BARN??


Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Får de vaccineras nu? Alltså icke risk barn? Jag tror att det lutar åt att vaccinera oss här.

2009-11-02 @ 20:11:00
Postat av: marlene

barn under 3 år får väl inte vaccinera sig??? man hör så olika från alla möjliga håll:P kram

2009-11-02 @ 22:32:58
URL: http://liasmamma.blogg.se/
Postat av: Emma T

Angående barn under tre år så borde det ju vara så som bvc och vårdcentralerna säger.

Anledningen till att man vaccinerar sig är ju för att förhindra om influensan blir allvarlig och för att inte smitta andra.

Sen är man ju orolig om influensan faktiskt inte blir så farlig. Jag tänker typ, varför chansa? Folk har ju dött, fast där vet man heller inte om det är pga influensan eller av andra orsaker.

Min Patrik tog iaf spruta och han var bara lite öm i armen så det är ju olika.

Jag är också rädd för att det är uppförstorat och att det är onödigt att ta spruta men jag vet inte. Som sagt vågar jag inte chansa på något sätt... Fast ändå så... Neej fy vad svårt! =P

2009-11-04 @ 17:23:59

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback