Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Mvc & Selja

Var på mvc på förmiddagen, allt var bra.

Jag har så bra järndepåer så egentligen behöver jag inte äta järntabletter men hon sa att jag skulle göra det iaf eftersom det är två bebisar som tar mer och mer näring.
Har gått upp nästan 5 kg nu.. jag som tycker att jag äter så mycket hela tiden, men men det går väl till bebisarna och det är ju bra ;)

Det är bara magen som växt, resten av kroppen har blivit mindre.
Bakifrån syns det inte att jag är gravid och mina byxor bara hänger. :p
Behöver inga mammabyxor än heller, dom jag har kan jag ha utanpå eller under magen :p
Jag är iaf glad att jag köpte så många leggings förra sommaren,
dom är ganska stora och går upp en bit på magen så dom är bekvämast att ha.

Hjärtljuden låg på ca 145 på ena och ca 136 på andra,
känns så lågt , när jag väntade Hugo låg de på över 150 typ,
fast det är ju normalt med lägre också ;)

Magmåttet följer kurvan perfekt, 31 var det på nu.. MYCKET högre upp än när man väntar en bebis hehe.

Hon sa även att nu märks det att det är tvillingar eftersom dom inte vägde mer än ca 800 g
på UL sist, då jag var nån dag ifrån v.27,
enligt alla dessa gravidsidor på internet stod det ju att bebisen ska väga 900-1200 g, eller va de var, i v.27 och jag tyckte ju att det kändes så mycket eftersom mina var mindre..
men nu börjar dom växa som tvillingar och dom är ju oftast mindre än en bebis.
Sidorna på internet är ju för en bebis, inte tvillingar, så det skiljer sig lite.
Synd att det inte finns så många sidor för tvillingar.

Jag går in i v.28 imorgon iaf så 9 veckor till sen får dom komma ut.
Tiden går fort :)


Jag & Hugo åker snart till mammsen & fördriver tiden där,
är så trist här hemma..
Om det är nån som vill ses nån dag så får ni GÄRNA höra av er,
jag orkar inte fråga hela tiden om man ska ses..
även om jag inte har orkat träffat så många de senaste månaderna men
det vore kul om nån kunde fråga mig ändå för klart jag vill ses ;)


Aja, nu först ska jag hänga tvätt.
Ha en fortsatt bra dag, byebye.







Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

Va spännande med tvillingar vet ni vad det blir?

2010-04-27 @ 22:25:04
URL: http://floosan.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback