Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Städning.

God kväll!

Har äntligen fått lite ro och nu ska jag titta på tv resten av kvällen & äta en macka & dricka lite te :)

Fick nåt ryck och städade hela undervåningen, känns bra,, hatar att veta att det ser ut som fan,
känner mig lugnare när det faktiskt är någorlunda fint.
Har endel mer som ska göras, och jag vill verkligen få ordning i bebisarnas rum så man kan börja fixa fint där inne snart, men det blir bara inte av..
Får se om jag får ett ryck igen imorgon och går igenom lite grejer.

Men jag blir så irriterad ibland, jag fattar inte hur karlar tänker när det gäller städning..
Ronny är jätteduktig ibland.. men sen så har han perider då han inte gör mycket alls.
kanske dammsugar av golvet i v-rummet eller diskar efter lite tjat på han..
eller när han städar undan grejer på t.ex. v-rums bordet, då ställer han sakerna på ett annat ställe istället för att ta bort det och lägga det där de ska vara.
Haha.
Men som sagt, ibland är han jätteduktig också ;)

Har lite funderingar gällande Hugo,, han har kommit in i nån annan sorts trots ålder tror jag,
eller nåt.. iaf mot Ronny.. han är lugn & snäll & lyssnar oftast på mig,
men så fort Ronny är med han så blir han bråkig, slänger saker på han & på katterna & i trappen, och han bara skrattar när Ronny säger till. Lite frustrerande, Hugo verkar inte ha nån respekt alls för Ronny. Ronny har nog varit för snäll, man måste ju faktiskt va hård från början annars blir det ännu jobbigare när dom får nya trots-idéer.
Till en gräns såklart, man ska inte va för hård heller. Men det är ju självklart.
Eller så vill han kanske ha mer uppmärksamhet från Ronny?.
Är så svårt att veta.. och svårt att veta hur man ska göra.. att uppfostra barn över 2 års åldern är verkligen inte lätt alla gånger.. var mycket enklare när han var under 2 år och var mer "bebis" än "barn". Det märker man när ens barn kommit ifrån den där lilla åldern & man märker vilka olika trots"åldrar" dom har.

Men det är ju ändå inte så ofta han är sådär, oftast så är han ju vår lilla gullunge & är snäll som en ängel :)

Nu ska jag se på Äntligen hemma, eller nåt.
Sen Desperate Housewives.
Hej hej.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja ska bli skönt att äntligen få komma dit iaf, även om man säkert bara blir hemskickad därifrån med så har man iaf fått komma dit.. så de vet att man finns liksom :)



Ja karlar och städning, borde inte ens få höra ihop.. Anders fuskar bara här hemma och då tycker jag lika gärna man kan strunta i att städa helt :) ha ha!



Kramar.

2010-04-07 @ 09:21:13
URL: http://fliza83.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback