Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Tjingeling.

Hej hej.. Söndag idag.
Helgen har gått fort..

igår var jag, syrran & Hugo ner på stan en sväng, in på H&M och tittade på lite rea, jag hittade bebisbyxor för 20 kr så jag fick ju lov att köpa två par, + ett baslinne & en tröja åt bebisarna.
Det är så roligt när man hittar så pass billiga kläder, även om kvalitén kanske inte är den bästa osv.. men jag älskar reor :p
Sen åt vi lunch & for upp till Noret igen, köpte McFlurry :)

Hon skjutsade hem oss och vi gjorde oss klara inför Elias kalas.

Jättekul att träffa folk igen, kusin Linda, faster Kristina, Farmor osv :)
Även kul att se mina kusiner David & Mikael, som bor i Skutskär/Gävle,
man ses inte så ofta tyvärr.

Hugo hittade en lekkompis ganska fort, en liten pojke som är 2 tror jag.
Dom var så söta och sprang omkring och jagade varandra och lekte med ballonger :)
Alla typ väntade på att ballongerna skulle smälla men tror inte nån gjorde det faktiskt hehe.
Linda hade gjort de godaste tårtorna, gud va goda dom var :)


Vi åkte hem sen iaf , sen kom Adde & Kerstin och hälsade på en sväng innan Hugo skulle sova.
Fast han somnade inte förrän 21.30.. han har varit så dom senaste nätterna,
är väl nån period antar jag.. får se ikväll om vi kan få in rutinerna igen så att han orkar upp till dagis på Tisdag.
Ronny jobbar kväll i veckan,, jag vet inte varför men jag tycker dom veckorna är skitjobbiga och jag gruvar mig inför dom.. det är bara 4 dagar / månad..
förut jobbade han bara tvåskift, morgon och kväll varannan vecka, då gick det jättebra..
men då var jag väl mer van antar jag..
nu har han treskift och man hinner inte vänja sig riktigt vid alla tider hit och dit..
Är kanske för att jag är så trött ibland och mår dåligt, så jag gruvad mig nog för att ta hand om Hugo ensam ibland..

Gud vad jag längtar tills bebisarna kommit ut, det blir såklart jobbigt då i början men då slipper jag ju vara gravid samtidigt och alla smärtor & allt jobbigt som en graviditet innebär..
HOPPAS verkligen jag slipper kejsarsnitt bara, det vill jag verkligen inte,
när Hugo föddes så hade jag inge ont alls i magen eller "där nere" och så vill jag ha det igen,
så jag kan vara som en "normal" människa igen efteråt..
Men vi får väl se..
Tur att det förhoppningsvis blir när dom flesta har semester,
mamma iaf :P Ronny har semester i Juli också sen ska han va föräldraledig med Hugo två månader.
Så Hugo kommer va ledig från dagis 3 månader i streck,,
men det är nog bra så vi får vänja oss allihopa vid vår nya familjesituation.
Kanske jobbigt när han ska tillbaka till dagis sen igen bara men
han får ju inte gå där varken när Ronny har semester eller när Ronny är pappaledig för han..

Jaja det löser sig.


Nu på morgonen har Ronny satt ihop bebisarnas garderob så nu ska jag ner och fixa i bebisrummet :)
Skönt att äntligen kunna plocka upp grejer,
jag har inte ens tänkt på att vi behövde en garderob att förvara saker i,
jag har liksom bara setat fast och inte vetat vart jag skulle börja..
:p


Hörs sen.
Puss








Kommentarer
Postat av: Linda

Linda: Jag tyckte de va så roligt med alla barnen som lekte. Att ni kom för jag vet att du inte kan ta dig så långt nu. Men är tacksam gumman. Vi får höras något mera tycker jag. Kram puss älskar digc<3

2010-04-25 @ 22:42:32

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback