Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Lördag

Jag lyckades somna igår!
Först lade jag mig vid 22 och hann sova i kanske 15 min, sen ringde en full & dryg Ronny :p
Somnade om vid kanske 23, och sov tills jag hörde att det smällde till som fan nere,
då kom Ronny hem & smällde i dörren :p
Då var klockan ca 01 så han kom hem ganska tidigt faktiskt.
Men oj va packad han var haha..
Det kändes så skönt att det inte var jag som mådde sådär :p
Sen sov jag tills tvillingarna ville ha mat vid 05, dom somnade om vid ca 6 och sov till ca 10.
Hugo sov länge han också så jag är nöjd med nattens sömn!
Även om jag har vaknat så många ggr så fick jag ihop ganska många timmars sömn iaf! :)

Har nyss gett tvillingarna mat igen,
det är så krångligt ibland, om man sitter och ger dom flaska så ska dom bara prata och skratta och äter inte :p
Så ibland får jag lov att lägga dom i sängen, bulla upp täcket så flaskan kan ligga där och gå ut ur rummet, annars äter dom inte. Ibland  håller dom i flaskan själv.
Det känns fel, men vad gör man.
Jag är ju iaf utanför och lyssnar och går och tittar till dom hela tiden.
Hur ska man annars göra?
Det är dessutom två bebisar som ska äta samtidigt så det är lite krångligt..

Jag är så lyckligt lottad som har fått tvillingar!
Men ibland så är det så krångligt,,
ska man gå någonstans så måste jag alltid tänka i förväg om vagnen kommer fram överallt,
t.ex. genom dörrar, kassor i affärer osv.. tyvärr är det inte anpassat överallt :p
Ska vi handla allihopa så är det som ett helt äventyr med alla bilbarnstolar & barn & kundvagnar & matkassar haha.
Och nu börjar dom bli tunga så man orkar inte bära bilbarnstolarna så långt,
måste faktiskt tänka på ryggen också.
Och ska jag till t.ex. öppna förskolan eller nåt sånt,
så är det också svårt då jag har två st som ska roas & hållas i & matas & kläs på & av och allt var det är.
Det blir enklare när dom kan sitta själva och så..

Tänk då dom som har trillingar eller fler :p
fast många som får så många får ju hjälp..

Ja det är inte lätt..
men det är iaf dubbel glädje, det kan jag garantera!
Mina älskade småpruppar :)


Idag har jag tänkt städa medans pappa är bakis,
sen baka lite kanske. :)

Vad ska ni göra idag??
Ha en bra dag & puss på er!


Kommentarer
Postat av: Catte

Ja det kan jag tänka mig att det är, jag tycker det är svårt att komma fram med min vagn ibland och ändå är den liten och nätt om man jämför med en tvillingvagn.

Idag ska jag bara ta det lugnt och ladda batterierna. Klockan 16 ska jag iväg på julbord med jobbet och sen blir det boggie woggie, undrar hur jag ska orka? ^^ Men det brukar lösa sig.

Kramar

2010-12-11 @ 11:02:31
URL: http://varatlillaliv.blogg.se/
Postat av: Catte

Haha ja, man får se det ifrån den goda sidan. Det blir en billig kväll iaf ;)

2010-12-11 @ 12:28:43
URL: http://varatlillaliv.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback