Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Starka personligheter=skrämmande?

Jag funderade på en sak..
Människor med starka personligheter, som står för vad dom tycker, får alltid massa skit för det.
Men varför?

Jag har alltid varit den där utmobbade jäveln som ingen ville prata med, så jag har alltid varit tyst som en mus och aldrig yttrat mig om någonting bland mina vänner, i skolan eller hemma.
Sen när jag flyttade hemifrån, och fick barn, då växte jag nåt enormt.
Jag insåg att jag faktiskt också är värd att lyckas med nånting här i livet, att jag KUNDE göra bra saker, jag lärde mig vad kärlek var och att ta hand om ett barn är inte lätt, men att JAG har lärt mig och klarat mig igenom det ändå. Lilla fjantiga jag liksom, som aldrig har varit värd ett öre i folks ögon.

Och det har stärkt mig massor, och jag är så glad att jag valde denna vägen i mitt liv!
Nu törs jag faktiskt tycka saker, ha egna åsikter, göra som jag vill,,
förut följde jag alltid någon vän, jag vågade ALDRIG göra något eller säga något själv utan att ha denne vän framför mig.
Jag har alltså alltid varit den som stått bakom och varit typ betydelselös.


Jag vet att vissa saker kan sticka i vissa folks ögon, men varför, varför bryr dom sig, jag lever mitt liv såhär och ni lever egna liv på era sätt. Sluta bry er om vad andra tycker, jag tycker som jag gör och står för det.

Jag skulle aldrig skriva något för att såra någon, jag skriver aldrig om någon person (speciellt som jag inte känner), jag skriver bara vad jag tycker om vissa saker som har med mitt liv att göra och det får jag göra..

men varför ska man få sån kritik när man faktiskt vågar yttra sig? Varför tror folk sig ha den rätten att vara elaka för att man skriver om sitt eget liv? Varför lägger folk energi på att irritera sig? Sköt era egna liv istället..

Alla har rätt att yttra sig, till en gräns. Även jag. Men man ska inte tro att någon som vågar yttra sig är en idiot, en bitch, eller nåt annat, för man kan faktiskt vara jättemjuk & snäll & allt sånt och samtidigt ha åsikter.
Så döm mig inte pga bloggen, lär känna mig istället.
Annars kan ni bara knipa.



Kommentarer
Postat av: sara

Jätte bra att du har dina egna åsikter, alla kan inte tycka lika och bra är väl det:D Stå på dig om vad DU tycket:D kramar

2010-02-15 @ 09:30:17
URL: http://sarazsara.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback