Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Lite funderingar..

Jag har lite funderingar..
Jag mår ju så dåligt ibland, blir svimfärdig, yr, det typ pirrar i hela armarna och jag blir helt slut.
Har trott att det beror på att jag inte kan äta så bra..
men tänk om det är nåt annat?

Läste lite på en sida om högt blodtryck, mitt blodtryck har varit liite högt, men inte så mycket så dom tyckte att det var farligt, det kan ju berott på att jag har gått dit och inte har vilopuls just då.
den här sidan står det bland annat att :

Visste du att!
Högt blodtryck (hypertoni) är när blodtrycket är
140/90 mmHg eller högre vid minst två tillfällen
med mer än fyra timmars mellanrum.


Och så högt har inte mitt varit, jag minns inte vad siffrorna var men det var nånting med
120/80 eller nåt sånt.

Men kan det bero på det ändå? att jag mår så hemskt dåligt så ofta.
Jag mår ju mer illa & spyr pga yrseln, så allt är en ond cirkel när det väl sätter igång.

Eller kan det vara att jag behöver järn?
Vilken vecka brukar man behöva börja med järntabletter?
Jag kommer inte ihåg.


Man funderar på vad det kan vara, även fast det kanske inte är nåt, alltså det kan ju bara vara "graviditetssymptom"..

Nån som vet nåt? :)

Det är jäkligt jobbigt när jag mår såhär när jag är själv med Hugo, man vet inte riktigt om man kommer svimma eller vad man orkar osv..
Ronny kan ju inte va hemma från jobbet pga detta liksom.
Och nu när han kommer jobba 13-23.30 så kommer det bli ännu jobbigare om jag mår så..

Jag ska till bvc den 8e, får stå ut tills då och se hur allt är :)


Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback