Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Hihi :)

Nu har det hänt grejer :)
Igår låg jag här alldeles ensam, allt kändes verkligen jobbigt..
fick sova nån timme inatt iaf.
Men fick sån där mensvärk inatt igen och det kändes mysko i rumpan :p
Tänkte inte mer på det, är liksom van att ha ont överallt osv..

Imorse hade jag lite mer ont och mådde så jävla illa.. kände igen tecknen sen jag skulle få Hugo.
Dom gjorde lite ctg-kurvor och så,, dom verkade inte tro på mig alls när jag sa hur jag mådde.
Störande.
Men sen undersökte läkaren mig och jag var öppen 3-4 cm och var liksom mogen, så det hade kommit igång när som helst liksom.
Då vart jag nervös :P Ringde Ronny och han kom hit på nån timme.
Jag blev skickad till förlossningen och fick lite dropp osv..
som förra gången kunde jag inte äta eller dricka nånting..
dom ville gasa på det hela lite så jag fick sån där dropp som får igång värkarna..
men det behövdes inte så mycket för sen fattade min kropp vad som skulle göras. :)

Klarade mig på lustgas denna gången också, men det var ett tag där då jag inte fattade hur jag skulle klara av det.
Sen så började det trycka på som fan, och på en krystvärk kom tvilling 1.
Efter ca 22 min var det dags igen, tvilling 2 kom ut rätt snabbt också men föddes med rumpan först.
Ganska coolt, han var liksom i sin vattensäck ända tills den sprack när han var född, så barnmorskorna & Ronny såg han typ flyta där i haha.

Dom mådde bra, men fick gå utanför rummet och få lite frisk luft.

Herregud, jag kan inte fatta att det är sant. Det gick så fort allting.
Det här trodde jag liksom inte igår. :p

Sen första "riktiga" värkarna tog det ca 6 timmar innan dom föddes.

Dom fick åka ner på Neo-avd eftersom jag var i v.36+1 bara. Dom mådde bra men för säkerhets skull.
Dom trodde dom var små men dom vägde faktiskt mycket ändå.
tv1, som heter Max, vägde 2770 g och var 49 cm lång.
tv2, som är Vincent, vägde 2662 g och var 48 cm lång.

Dom är så söta, ser likadana ut och ser ut som Hugo gjorde när han var nyfödd. :)
GUUUD vad jag saknar Hugo!!

Dom får ligga på neo nån dag, dom fick sond idag också för att dom var lite trötta.
Jag & Ronny är på BB, har eget rum och skönt är det!
Jag mådde inte så bra efter förlossningen så dom ville ha koll på mig..
hade ju lite havandeskapsförgiftning.. & har inte kunnat äta osv.
Kunde inte kissa och när magen var tom efter att bebisarna inte var där nåt mer så tog det några timmar innan jag kunde stå upp, alla organ ska ju rätta till sig å så..

imorse var blodtrycket på typ 146/104..
Nu nyss var det på typ 130/75..
Så nu mår jag bra igen.


Ska försöka sova inatt, ta igen mig lite.
Bebisarna har det bra där dom är. :)
Vi blir nog här i en vecka eller nåt, det beror ju på.

Jaja, nog för idag, ska försöka sova lite.

Nu vet ni :)

Hihi:)





Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback