Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Vem är vem?

Hej hej.. har haft fullt upp idag.. Ronny fyller ju år, har haft besök hela dagen av alla möjliga :)

Vi har tagit bort ena nummerbandet på en bebis, Max..
vi ser ju inte vem som är vem utan nåt sånt, dom är identiskt lika.
Vincents band sitter fortfarande löst så den får sitta där lite till..
Hur ska vi se skillnad på dom sen? :P
Jag antar att man "lär sig" vem som är vem, jag har börjat känna på mig vem som är vem liksom,
men tänk om man tror fel och så tror man fel resten av livet liksom haha..

Enligt barnmorskan(?) som kollade moderkakan så är det enäggstvillingar,
det var bara en moderkaka och sen ser man hur skiljelinjerna går osv..
man vet inte 100% säkert förräns man tagit DNA prov men man tror ändå det.

Får hoppas dom får nåt kännetecken snart. :p

Nej nu är det matdags igen,
skriver nog mer sen om jag orkar.
Hej hej.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej!

Läste någonstans att du hade skrivit att barn lär sig tutta utan amningsnapp. Men min lilla tjej är redan 5,5 månader och kan fortfarande inte ta bröstet. Så hon kommer förmodligen aldrig lära sig heller.

2010-07-18 @ 22:30:48
URL: http://sivans.blogg.se/
Postat av: nathalie - nybliven mamma

Hoppas det, vill bara skära av mina tuttar just nu... :(

Ja skulle kunna göra en mjölkfabrik med min mjölk! haha

kramar

2010-07-19 @ 00:00:40
URL: http://nathsstep.blogg.se/
Postat av: Ellie

Du fick enäggs!!! De som trodde det var två äggs och åt mig vart det tvärtom, de trodde det var enäggs men de är tvåäggs!!!

Nikki & Ozzy är inte ett dugg lik varandra... ganska skönt ändå att de är olika men hade tyckt det varit häftigt med enäggs med. De är 2 helt olika individer... Helt olik varandra till utseende och sätt.

2010-07-19 @ 08:20:49
Postat av: Jannika

Har du kollat födelsemärken å sånt? haha:D en kanske har något den andra inte har:P min pappa är enäggstvilling... å dom har iofs fortfarande svårt att se nu på bebisbilder och bilder upp till de är runt 18-20 år vem som är vem:P haha

2010-07-19 @ 09:11:40
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: carro

sätt ett litet garnarmband på den ena :)

2010-07-19 @ 11:21:09
URL: http://clearblue.blogg.se/
Postat av: Jannika

JOHO! jag föddes med en prick i handen:P så d så!:O haha tack för gissningen!!:D

2010-07-19 @ 11:33:42
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback