Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Resultat..

.. av dagens undersökningar är:

Först fick jag ligga med ctg-grejen i över en timme, tvillingdosan som man skulle mäta med fanns inte där, den hade någon flyttat med till Falun...
Så vi mätte en bebis hjärtljud i taget samtidigt som sammandragningarna registrerades.
Jämt när man är på sjukhus å sådär så brukar man alltid må bättre än innan,
alltså jag trodde inte att jag skulle ha en enda förvärk när jag väl låg med den där grejen runt magen, men jodå. Så jag har tydliga förvärkar..

Sen var det undersökning & ultraljud, idag fick vi den där sura jävla kärringen :p gillar henne inte!
Har haft henne på nåt UL förut också..
Värkarna har inte påverkat livmoderhalsen och det där.
Men det kan ändras fort, eftersom jag ändå har förvärkar.
Så hon sa att när som helst kan det sättas igång ändå så jag skulle vara uppmärksam.
Och hon var ändå tacksam över att jag ändå har gått så långt, är i v.35 idag, 34+0, och många föder ju sina tvillingar före det.. så jag är också nöjd.

Bebis 1 ligger kvar med huvudet ner, så den flyttas nog inte sa hon. Bebis 2 ligger mer på tvären ovanför naveln, förut låg den mer snett neråt.. men hur den ligger spelar ingen roll sa hon,
huvudsaken bebis 1 ligger med huvudet ner. Så det finns ingen anledning att tänka på kejsarsnitt.
När bebis 1 har kommit ut så har den ju gjort själva "vägen" ut så då kan bebis 2 lätt halka ut :p
Och ligger den med huvudet uppåt eller på tvären så är det lätt att vända den eftersom det är stor plats över i magen när ettan inte ligger där. Det kan ju bli komplikationer men förhoppningsvis inte.


Det var svårt att mäta magen & huvudet på dom, dom är ju så stora så det knappt får plats på tv-rutan :p
Så mätningarna skulle vi ta med en nypa salt, enligt det så vägde lilla bebisen 2 kg och stora bebisen 2,2 kg. Så dom har inte gått upp så mycket på två veckor, men hon tyckte att dom växte bra ändå och som sagt så vet man ju inte säkert eftersom det är svårt att mäta.
Vi såg bebis 2 hicka på UL, hihi så sött.
Åh vad jag längtar tills jag får se dom i verkligheten! Har varit på så många ultraljud nu så att få se dom här ute i livet sen kommer bli jättekul! :)


Fick en ny tid om två veckor, 1 Juli, men tills dess kanske dom har fötts. Så vem vet, vi kanske inte hinner på nåt mer UL :p
Men det återstår att se.


SKÖNT iaf att jag inte har börjat öppna mig eller så, så då vet jag att dom inte föds inom dom närmsta dagarna iaf. Om det nu inte går fort dvs..

men som jag har skrivit förr, så hoppas jag att det dröjer iallafall 2 veckor till!

Då vet ni :)

Nu är jag & Hugo i Selja.. ska gå och va lite social :)

hej hej.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Du får ta det lugnt så de inte kommer tidigare då....

Inga mer påtande i trädgården...

Nästan sängläge....hela tiden... ;)

2010-06-16 @ 15:15:30
Postat av: Malin och Alfons.

Kul att höra att twinsen mår bra. Mindre kul att höra att du inte får så mkt hjälp hemma. Jag vet bara hur mina grannar 3 hus ifrån mig har det med tvillingar. Nu när de är födda. Finns inte mycket tid över för varken städa eller tv tittande.

Hoppas du hinner in i tid till Falun. Verkligen så tråkgit att de va tvungna att lägga ned förlossningen här i Mora.

Jag har ju inget att jämföra med eftersom det va mitt första barn, men allt gick bra i Falun. Iof va min sköterska som skulle sy igen mig efteråt ny, kanske jag inte hade velat så här i efterhand. Men vad kunde man göra där i dimman precis efter förlossningen.

Hoppas verkligen du lägger upp foton på de 2 söta när ni kommer hem och har tid.

Lycka till!

/ Malin och Alfons 5 månader.

2010-06-17 @ 08:07:57
URL: http://www.lisslo.blogspot.com
Postat av: Sandra. mamma till isabelle och gravid

spännande :) nu ör det nog inte långt kvar tills du får dina tvillingar :) . så mysigt. tiden har gått så fort...

2010-06-18 @ 14:01:10
URL: http://karlekovervinnerallt.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback