Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Akut mvc besök.

Hej hej.
Igår lade jag mig typ 21.15, så skönt,, sen sov Hugo till 7.30, så det vart många timmars sömn.

Det behövs eftersom jag aldrig sover en hel natt,, varje gång jag vänder på mig vaknar jag för att jag måste vända mig försiktigt annars sträcker jag på magen och det gör ont..
Kan inte ligga på rygg längre heller eftersom dom trycker på nån artär eller vad det heter.
Jag som somnar lättast på rygg :(
men men..

Imorse var jag sådär yr igen..
det började i torsdags morse, i helgen var det lugnt vad jag minns, sen imorse igen.
usch, bli så svimfärdig bara jag står upp.
Jag har tid hos Kerstin på mvc på Onsdag,
men jag kände att jag måste ringa och fråga vad dom tror.
Så jag fick en tid direkt.

Söta syster skjutsade mig & passade Hugo medans.
Alla prover var bra, blodtrycket var 120/80 vilket var perfekt sa dom.
Jag har gått upp 1 1/2 kg :) Så totalt 2 kg denna graviditet. Skönt om det äntligen börjar hända nåt..

haha inte ofta man vill gå upp i vikt.. men nu vill jag faktiskt det så det känns som det ska,

det är ju inte normalt att vänta tvillingar & inte gå upp i vikt.. typ..


Så dom visste inte vad det kan bero på men det kan vara att eftersom det är två där inne i magen och det är trångt, så kan dom klämma åt nån ven på sidan som blodet åker i, och då får resten av kroppen inte tillräckligt med blod & då blir jag svimfärdig.. så då fick jag helt enkelt stå ut resten av graviditeten..
JOBBIGT, är inte kul att hålla på att svimma hela tiden.. värst är det på förmiddagarna, när Ronny inte är hemma,, så då blir jag nervös över det också, ifall jag svimmar och är ensam med Hugo..
Men jag får väl helt enkelt sluta göra grejer på förmiddagen, typ diska eller plocka saker..
utan titta på tv eller nåt.. tur att Hugo går på dagis så han får roa sig iaf.
Dom lyssnade på hjärtljuden också, men det är lite svårt att höra eftersom bebisarna kan ligga på och framför varandra. Man hörde hur dom sparkade där inne, men hjärtljuden hördes inte så bra.
Och jag känner ju hur dom sparkar hela tiden så dom lever då kan jag garantera ;)



Ska iaf till Kerstin på Onsdag och ska lyssna på hjärtljuden då och hörs det dåligt så hade dom nån ultraljudsgrej som dom kollade med.


Nu ska jag äta en kaka, har massa fikabröd kvar sen bakningen förra veckan :)
hej.


Kommentarer
Postat av: Ellie

Usch låter jobbig med svim attacker!

Jag får det när jag ligger på rygg som du säger med...när det klämmer på någonting där inne.

2010-03-15 @ 12:49:59

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback