Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

=D Bra bra.

Hej hej!
Har varit och kollat bebisarna :)
Det syntes på en gång att dom har blivit större sen vi var dit sist den 2 mars.
Haha det såg så roligt ut, man såg verkligen snopp på båda :p Den dingla omkring haha :)
Hon trodde att det var det iaf, och det tror jag med ;P
Ganska coolt att se, har ju inte sett ultraljud i denna veckan förut och man ser allt tydligare.

Det var en annan doktor än hon vi hade förut på vanliga UL, och hon trodde också att det är enäggstvillingar, även om man inte vet säkert förräns dom är födda och man gjort dna prov.

Jag har ju varit så nervös den senaste tiden eftersom en bebis var mindre än den andra,
men nu var dom lika stora :)
När det är enäggstvillingar ska dom va lika stora också, så det känns skönt.
En var 57 mm på huvudet och 58 mm vid magen,
den andra var 58 mm vid huvudet och 57 mm vid magen. Så dom är liksom lika stora.

Hon gjorde även en gyn-undersökning och kollade nåt med livmodern,
och det såg jättebra ut, det hon kunde se nu tydde inte på att jag kommer föda alldeles för tidigt.
Att höra sånt är ganska skönt, då blir man lugn.
Inte för att jag har trott att jag ska föda snart liksom, men tanken finns ju alltid i bakhuvudet, TÄNK OM liksom.. och hon sa att om dom föds i v.36 (vilket är vanligast när det är tvillingar) så är dom oftast så mogna för att åka hem.

Just nu är jag ju arbetslös med noll inkomst, men v.28 blir jag sjukskriven (som många tvillingmammor) , så då får jag förhoppningsvis lite pengar iaf.

Så dagens besök var bra, jag är jättenöjd & känner mig lugn & glad :)



Nu ska jag laga mat.






Kommentarer
Postat av: E ♡ Aspelin

Hej :) Ett litet tips till dig som ska ha bebisar, http://www.bloglovin.com/apoteket har fixat en tävling för dem som är gravida/är föräldrar så man kan vinna massa grejer :) Ett litet tips bara, med tanke på att det kanske blir dyrt med två till små knattar :D Jag är faktiskt lite avundsjuk på dig :P Kramkram

2010-03-22 @ 19:17:09
URL: http://emelieaspelin.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Va skönt att allt såg bra ut :)

2010-03-22 @ 19:22:13
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: jessica olsson

Gud va spännande med tvillingar! Och båda pojkar :) Kul att se att dom är friska och växer som det ska! Gud va jag längtar till ul själv.

Hur stor är magen nu om du jämför mot en graviditet med ett barn i magen?

2010-03-23 @ 08:41:13
URL: http://jessicaireneolsson.blogspot.com/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback