Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Bebiisar :)

Gud va coolt det är när man känner hur bebisarna sparkar,
jag tror att en ligger med fötterna ner & den andra med fötterna upp,
det sparkar som sjutton neråt och uppåt på vänster sida.

Sist vi var på UL låg båda med huvudena neråt, även fast det är trångt nu så kan dom fortfarande snurra runt.. men då sparkade det som fan uppåt hela tiden,
nu är det liksom både nere & uppe, så jag tror en har snurrat..
BM säger att man kommer lära sig veta vem som ligger vart & vem som sparkar osv,
tror jag börjar förstå lite mer nu hur det där är..
Ska på ultraljud den 17 maj igen, får se hur dom ligger då.
Några veckor till sen kan dom bedöma beroende på hur bebisarna ligger om det går att ha vaginal förlossning eller kejsarsnitt.


Jag har iaf kommit på att det finns både för- och nackdelar med både vaginal förlossning & planerat kejsarsnitt.

Fördelar med vaginal är väl att jag har gjort det förr, allt gick så bra då så chansen är stor att det går bra nu med.. jag vet liksom hur man gör när man föder barn..
Nackdelar är nog värkarna & stressen över hur man ska hinna till Falun, hinna få hit barnvakt osv..

Fördelar med planerat snitt är att det helt enkelt blir mer planerat, vi kan fixa skjuts & fixa barnvakt i mer lugn & ro liksom..

Nackdelar är att jag INTE har varit med om det förr, jag är livrädd och vet inte ett dugg om vad som ska ske. Man får ett sår som (enligt mina vänner) gör svinont efteråt och det gör ont när häftklamrarna ska tas ut & när allt läker osv.. jag kommer inte kunna va "normal" direkt efteråt som jag kunde när Hugo hade föds..
tanken att dom ska skära upp min mage skrämmer mig :p



Det är väl dom för och nackdelar jag tänker mest på, har väl glömt hälften men :p



I Fredags, endel bristningar har börjat synas igen också,
men det struntar jag i. Sånt får man räkna med när man skaffar barn ;)


I Lördags..

Tänk att jag har två st bebisar där inne,
inte undra på att det är tungt :p
Nu lär dom väga ca 1 kg / bebis & va typ 35 cm långa.




Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback