Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Hmmm.

Vi har fixat lite i bebisrummet.
Men vad har man i ett bebisrum?? Hehe.

Oftast så har man ju bebisens säng i föräldrarnas sovrum i början..

När Hugo var nyfödd så bodde vi ju i tvåan på stormyren,
och vi flyttade strax innan Hugo fyllde 1 år, då först fick han eget rum.
Men dom har ju inte så mycket saker när dom är så små,
säng & garderoben hade Hugo i vårt sovrum,
leksakerna hade han i en hylla i vardagsrummet.
Skötbord hade vi inne i badrummet.


Nu kommer vi typ ha en garderob & lite småsaker i bebisarnas rum hehe..
kommer kännas lite tomt.

En spjälsäng kommer vi ha uppe, då dom kommer sova i samma säng när dom är nyfödda..
och en nere så dom kan sova där när vi är nere och fixar..
Sen tar vi ju upp den andra sängen så dom sover uppe hos oss tills dom iaf är ett halvår eller nåt.
Det tycker jag är lagom, då kanske man kan börja ha deras sängar nere.
Man vill ju liksom ha lite koll när dom är så små..

Dom kommer absolut inte sova i samma säng som oss,
det har inte Hugo gjort en enda gång när han var så liten.
Det började han göra då och då när vi tog bort spjälsängen när han var nästan 2 år & gick upp själv mitt i natten och var ledsen.
Men när dom är bebisar så törs jag fan inte,
Ronny är så våldsam ibland så att ha bebisar i sängen är lite skrämmande..
Fast inte när Hugo sover mellan oss.. men Hugo är ju så stor så han känner man ju av liksom,
bebisar är så små ..


Jaja..
det jag undrade var,
vad har man i ett bebisrum??






Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback