Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Idag..

.. är en dag som bara känns jobbig..
allt startade med kaos imorse, Hugo hade sönder en grej och det kom glas överallt,
kul att starta dagen med att ta reda på sånt..
jag är verkligen så att om jag vaknar på dåligt humör eller blir på dåligt humör på en gång när jag har vaknat så är jag sur resten av dagen haha.
Det är fan inte lätt alltså.. :p

Jag skulle ju sätta i spiralen idag men nu har jag fått mens så det gick inte..
ska dit om en månad istället.




Och jag är nervös över Hugos prat, har fått för mig att han inte pratar lika bra som man borde vid hans ålder.. men jag vet inte hur 3 åringar pratar heller så jag har inget att jämföra med..
alla säger att han pratar så bra men det tycker inte bvc,
men när vi är på bvc så säger han ju inget,
han är ju helt annorlunda mot vad han är hemma liksom. så dom borde inte yttra sig egentligen, eftersom dom inte vet hur han är egentligen.


Är även nervös över bebisarna,
när jag läser bloggar och pratar med folk som har bebisar som är ungefär lika gamla som mina,
så känns det som om dom är jättebra på allt och att mina är värsta efter.
Jag vet att mina egentligen är en månad mindre eftersom dom föddes för tidigt,
BVC säger alltid att man får tänka på det..
Och dom sover ju ganska ofta..
och ibland när dom inte sover så har man ju saker som ska göras,
maten ska lagas, man ska handla, och allt vad det är..
så man hinner helt enkelt inte fixa allt.

(dessutom är det inte lätt när det bara är en förälder som ska ta hand om barnen,
den andra sitter ju framför datorn eller så är han inte hemma..)


Folk säger att det riktiga "hårda" familjelivet börjar när man har 2 eller fler barn,
och jag håller med, det är en jäkla skillnad på att ha 1 och 3 barn.

Men jag skulle aldrig vilja ha det på ett annat sätt ändå.
Jag älskar livet med mina barn, de ÄR ju mitt liv :)

Man lär sig hantera allt, men det jobbigaste är ju att man känner sig som en värdelös förälder när folk påpekar saker.


suck!

Kommentarer
Postat av: FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE

allt bra?

2010-10-07 @ 13:11:00
URL: http://faakies.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback