Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Ooonsdag.



Fullt upp hela dagen..
Var till psykologen imorse. Sen BVC med Hugo.
Hon tyckte inte att han pratar så dåligt, men hon skickar remiss till en logoped iaf,
för det är så lång vänte tid.. Hon sa att språket utvecklas jättemycket mellan 2½ och 3 år,
så på nån månad kan det hända massor.
Så om vi får en tid till logopeden om 3-4 månader så kan Hugo ha lärt sig prata tydligare och då är det bara att avboka tiden eller gå dit ändå.
Vi får se.

Det känns OKEJ. Jag har tyckt detta varit jättejobbigt faktiskt,
det känns som om det är jag som har gjort nåt fel, att jag är en dålig mamma som inte har lärt Hugo prata tydligt osv.
Och det är inte kul att känna så.
Det gör ont i hjärtat.

Men pratade med psykologen om det idag och hon fick mig på andra tankar.

Man tänker ju alltid lite för mycket.. vad kan jag ha gjort annorlunda egentligen,
jag / vi har ju gjort allt man ska, läst böcker, sjungit, pratat, lyssnat på musik, tv osv..

Men jag är ju så dum så jag alltid jämför mig / oss med alla andra..
Så gör jag jämt, vare sig jag vill eller inte,
eftersom jag aldrig har passat in eller känt mig omtyckt av omgivningen så
blir det ibland så att man alltid nedvärderar sig själv och tycker att alla andra har det så bra och är så bra, men inte jag.

Ja det löser sig väl..


Fick en burk med Locobase Repair som vi ska pröva på Vincent´s kind,
så slipper vi köpa massa tuber som bara kommer stå..
Elisabeth är snäll ;)
Hade locobase åt Hugo när han var liten men den stod mest bara där och jag fick slänga den när den nästan fortfarande var full..


Nu måste jag städa lite, om barnen tillåter.
Imorgon blir det mer städa och fixa inför ljuspartyt :)







Kommentarer
Postat av: mimo

sv: aah verkligen :) aah faktiskt allt har varit braa själv då?



Jätte fina pojkar du har :D :)

2010-10-20 @ 19:04:44
URL: http://ooneforall.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

sv: det är bra, själv då? :D

2010-10-20 @ 20:52:34
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Catte

Ja Elisabeth är verkligen supersnäll, Elias har hon med. Kan inte tänka mig någon annan heller, sen är det visst min gamla BVC sköterska också. ^^



Vi lär ta och ses någon dag nu tycker jag om du orkar och har tid. =)

Kramar

2010-10-20 @ 22:08:17
URL: http://crazymee.webblogg.se/
Postat av: 17 år och ung mamma

dagens blogg vinnare är nu utsedd, kika in om det vart just du som vann. Om inte så kommer det en ny chans i morgon.



Hoppas att allting är med mer :)

2010-10-20 @ 22:48:02
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja de där med språket, det kommer nog med tiden ska ni se :) läs massa böcker bara så blir det där super!

2010-10-20 @ 22:55:54
URL: http://fliza83.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback