Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Promenad

Drömde roliga drömmar inatt, det är bra, då vaknar man och är på bra humör :)

Frågade fröknarna på dagis om dom tycker att Hugo pratar dåligt..
Det tyckte dom egentligen inte, alltså han kan ju prata ord och långa meningar,
det kan låta lite otydligt ibland bara.
Men hon sa att det är många på dagis som pratar så,
dom skulle öva lite.
Hugo kan ju vara lik mig, jag kan inte säga R, min sträng under tungan är för kort så jag kan inte göra ett rrrrr. Folk lägger inte märke till det nu för tiden men när jag var yngre hördes det mer.
När jag piercade tungan fick dom lov att sätta den lite snett eftersom strängen är för spänd :p
det ligger i släkten, har en kusin som klippt av sin sträng, men det har inte varit aktuellt att jag ska göra det..
Jag undviker många ord med många R i nu antar jag.. det har satt sina spår så det blir så.
Sen var en av mina småbröder lite sen med att prata tydligt.

Dagisfröken sa att vi borde vänta iaf 1 år till innan man pratar med en logoped, för så dåligt pratar han inte och det hinner ju hända mycket på bara nån månad.
Ska säga det till bvc när vi ska dit nästa vecka.


Efter lämningen på dagis så tog jag & bebisarna en timmes promenad, idag var det jätteskönt väder.
Inte så jättekallt men inte så varmt heller.




Här ligger dom och myser under filten :)


Dom sover så sött, som vanligt när vi är ute med vagnen.


Ska kika lite här innan vi ska hämta Hugo, sen hem och göra lunch & mata bebisarna igen.
Puss & hej


Kommentarer
Postat av: Catte

Jag kunde inte säga R när jag var liten, fick gå någon talkurs, sa till endel att jag hette Anna (var mitt favoritnamn då) för att jag inte kunde säga Catrin riktigt. ^^



Jag köpte ögonfransböjaren på eleven.se kostade 230kr tror jag, lite dyrt men lätt värt det.

Att det kunde göra så stor skillnad trodde jag faktiskt inte, hade en liknande sen innan som bara är skit.



kramar

2010-10-13 @ 10:21:42
URL: http://crazymee.webblogg.se/
Postat av: Bettan

Tänkte bara skriva att det inte är ett misslyckande att ens barn får gå till en logoped. Har själv gjort det med min son och redan efter första gången lärde hon honom att forma munnen rätt. Sen krävdes det mycket träning förstås. Logopeder är ju proffs och ser och hör direkt om barnet har svårigheter med vissa ljud, så ta hjälp direkt om du erbjuds för Hugos skull!

2010-10-16 @ 04:52:30

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback