Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Sexlingar

Sitter och tittar på Sexlingar i familjen på tv4+,
gud vad häftigt alltså! Tänk vad vi kvinnor kan göra i våra kroppar!!

Bebisarna var så små och söta, stackars mamman vart dålig efteråt.
Hon kunde inte andas.
Det fick mig att tänka på efter förlossningen med tvillingarna,
jag tyckte dom var små, 2,6 & 2,7 kg, men tänk att få bebisar som väger runt 1000 g!
Shit.
En vän vägde ca 500 g när hon föddes, det är så coolt att man kan växa och bli en normal riktig människa fast man föddes så liten. :)

Och jag minns hur jag mådde efter förlossningen. Fy sjutton vad dåligt jag mådde.
När bebisarna inte var i magen så skulle ju alla organ åka tillbaka till sina platser,
det var ju otroligt trångt där inne innan dom föddes, jag gick ju ändå till v.36 och dom var ändå ganska stora för att vara tvillingar & vara för tidigt födda.

Först efter förlossningen kunde jag inte ställa mig upp, var såå svimfärdig & hade den konstigaste känslan nånsin i magen, det kändes typ som att lungorna trycktes ihop, det gjorde såå ont och jag kunde inte andas.
det blev så varje gång jag skulle ställa mig upp, i några dagar, innan det gick över.
Efter förlossningen kunde jag inte ens gå på toa, så dom fick lov att sätta kateter.
När jag skulle på toa typ dagen efter så lyckades jag gå dit själv men jag fastnade där inne,
jag kunde inte ställa mig upp från toalettstolen alltså, fyy vad ont det gjorde i magen/lungorna.
Sen fick jag världens eftervärkar, asjobbigt.
Fick även världens smärta i ena höften, usch vad jobbigt det var.
Tvillingarna låg ju på avd 33 och vi på tillfälliga BB som är där,
det var en bra bit mellan avdelningarna och jag fick lov att åka rullstol dom första dagarna, nästan en hel vecka.
Förlossningen var superenkel jämfört med tiden efteråt.


Tänk att jag klarade av allt!
Den tanken slår mig ibland nu, vilken grej jag har klarat av egentligen.

men tänk att få ännu fler bebisar, typ sexlingar.. oj oj.. :P


Tänk vad dyrt med så många barn som är lika stora, har man syskon kan man ju ärva kläder, men tänk att ha sexlingar med samma storlekar, vad mycket kläder & blöjor det måste gå åt :p
Och vilken tid det måste ta att sköta alla vardagsgrejer!
Jag tycker det tar väldigt mycket tid med tvillingar + Hugo,
men det är ingenting jämfört med sexlingar haha.




Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback