Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Hugo..

.. är hos mormor och leker med moster :)
Han blev lite sur igår när dom åkte och han inte fick följa med,
men då sa dom att han kunde komma ut dit idag och då vart han glad igen :)

R har semester nu, skönt att få lite avlastning ibland,
just nu är han i Färnäs och grejar med bilar..
han har fått erbjudande på lägenhet nu iaf, får väl se om han får den eller ej.
Han fick flytta hem till sin mor om han ville, ett tag bara, och slippa betala någon hyra och spara lite pengar,
men det ville han inte, vilket jag förstår, jag vill inte heller bo ute i Bonäs :p

Så länge vi inte bråkar och så så går det bra att han är här,
allt känns liksom lite lättare, vi har lättat på trycket och det här känns verkligen rätt,
förut gick vi båda som tickande bomber som kunde explodera när som helst.


Idag kom grannarna (turkarna) ut och gallskrek och ropade på mig,
då hade Teddy smitit in hos dom haha, jäkla katt,
dom är rädda för katter, i Turkiet så ser dom ju inte katter på samma sätt som vi gör..
Jag gick och hämtade Teddy och stackarn var lika rädd han också :p
Toker..


Och igår när jag vägde mig så hade jag gått ner 2 kg!
Kan inte minnas när jag gick ner i vikt sist, har verkligen inte brytt mig på länge
men nu känns det som att jag är på väg, jag har verkligen ändrat vanor och äter inget godis eller sånt längre, vill inte köpa hem heller för då har man ju inget när suget sätter in :p
Det är såklart jobbigast på kvällarna men jag försöker göra saker så jag inte tänker på det lika mycket och så att tiden tickar på, sen är det sovdags :)
Jag går efter LCHF också, äter inte mycket pasta och sånt alls,
och äter mindre portioner osv,,
jag tror att man faktiskt går ner när man är redo, helt enkelt.
Man måste lyckas psykiskt också, det är inte bara att banta liksom.
Man måste intala sig själv och det ska kännas bra, man ska inte känna sig tvingad att äta annat och man ska inte tvinga i sig massa äckel :p
Det finns ju goda nyttiga alternativ, dom väljer jag istället för dom nyttiga äckliga som man måste peta i sig :p
Jag rör ju på mig hela dagarnaa så, är väldans spring efter barnen , både Hugo & tvillingarna..
sen måste det städas flera ggr om dagen, promenader m.m.,
så nu känns det liksom bra, jag hoppas jag kan fortsätta såhär bra.

Det känns som att jag är på väg framåt i livet nu,
det har länge känts som att vi bara står och stampar och inte kommer nånstans,
men nu kommer det blir bra :)




Puss & hej


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Svar: Har också velat testa dom men inte sett några på den svenska marknaden förrän idag :)

2011-07-13 @ 19:27:04
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Bettan

Den här sidan kollar jag ofta in på:

http://www.kostdoktorn.se/

Och lchf funkar!!

2011-07-14 @ 07:48:26

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback