Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

oh herregud..

Idag har Max & Vincent varit extrema!
Ibland blir man smått galen.
 
Bland annat så har dom blött ner hela lilla toaletten, tryckt ur all tvål o min ansiktstvätt (fast dom stått på en hylla som inte borde nås!) , spolat ner en toarulle typ,
sen säger man åt dom hundra ggr, men det går in i ett öra o ut i det andra.
Dom tar mig verkligen inte på allvar o jag vet inte hur fan man ska göra.
Jag försöker prata med dom, sätta in dom å rummet osv, men det hjälper inte ett dugg.
Dom bara kommer på nya bus o hånskrattar åt en.
 
Här om dagen spillde dom ut mitt kaffe (som tur var nästan kallt), jag hann inte torka upp allt på direkten så dom kom på att dom kunde ta alla småhanddukar o torka med..
hela jävla lådan hade dom ur å golvet o kladda med :p
Nu har jag tvättat o torkat å lagt i alla dessa handdukar igen,
 då självklart har dom ur de igen.
 
Det är liksom såna där småbus heela tiden, jag är så trött på att allt förstörs!

Dom plockar isär fotoramar, har sönder de o jag fattar inte ens hur dom får tag i vissa, dom sitter liksom högt upp på väggen eller står på en hylla högt upp.
 
Kylskåpet är dom omöjliga med, så fort jag t.ex. går upp för att se vad Hugo gör så springer dom till kylskåpet o sätter sig i käkar messmör. :p
eller häller ur saker, blandar ihop t.ex. cremefraiche med annat..
bara massa kladd.
 
en dag hade dom ut hela sojaflaskan på golvet, eller diskmedel, eller mjölk osv..
 
Dom är jävulska när dom är tillsammans ibland,
det är nästan så man funderar på att en får flytta till Ronny haha.
Men nä :p
 
Tänk om dom kunde va som vissa andra barn o leka med SINA saker,
eller titta på tv, eller nåt :p
 
Hugo älskade att titta på t.ex I drömmarnas trädgård när han var mindre,
han var så mycket lugnare än dessa monster.
Dom är inte ett dugg intresserade av tvn..
 
Och lampor,,, suck,, vet inte hur många lampor som byts här varje månad,
och speciellt nu med ljusstakar å sånt,
allt går sönder..
Jag ställer undan saker men nog fan kommer dom åt dom ändå eller går på andra saker.
 
och dom spottas o snorar o spottar ut mat o dryck o fräser ur snor å uuusch.
Snor är verkligen nåt jag inte tål, fast jag har haft barn i 5 år så kommer jag aldrig över det!! Blä! :p
 
 
 
Men trots att dom är små monster så älskar jag dom ändå o dom har många dagar då dom är jättegoa o inte alls så jävulska, så missuppfatta mig inte ;)
 
 
Ibland önskar jag att det vore typ 3 pers till här,
jag ensam räcker knappast till till dessa 3 barn, speciellt när M&V är så bråkiga som dom ibland är.
Och jag tror en Herr Hugo börjar komma in i 6-års trotset också,
det är nåt som blivit annorlunda, ;)
 
Ah jisses. Ibland känner man verkligen att man inte borde va mamma,
ibland vet man inte hur man ska tackla allt.
 
Det är fan inte lätt!
 
 

Bus hos pappa förut ;)
 
 

Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback