Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

lovely day

Var ju som sagt till bvc med Hugo idag.
Han vaknade imorse o verkade jättepeppad på att få gå till doktorn å få en spruta :p
På väg till dagis med M&V så sade han till alla att han skulle få en spruta haha.
Sötnosen.

Detta var sista bvc besöket för han, nu flyttas allt till skolan :p
min pojke har blivit så stor. galet!!

Han fick iaf rita former, räkna, klippa efter en linje m.m.
å vägdes å mättes,
han är 120 cm lång å väger 25 kg :p
Sen inne hos läkaren så lyssnade dom på hjärtat, kände så pungkulorna var där dom skulle vara o kollade ryggraden :p
Scaaary, stackars Hugo :p han såg helt förvirrad ut haha.
men han var iaf lugn å duktig.

Sen var det dags för sprutan, han visade stolt upp sitt emla-plåster :p läkaren tog bort det och satte dit sprutan mot armen,
då sa Hugo nej men poff så stack läkaren å Hugo insåg att det inte kändes nåt. Han såg nästan nöjd ut istället för att bli ledsen :p

Men det var så skönt, jag har varit så nervös över det här haha,
bara att ge 2 åringar sprutor är ju ganska kämpigt och att ge det till en 5 1/2 åring som är så mycket klokare å medveten osv, och inte för att tala om hur mycket starkare han är.
MEEEN det gick ju bra. :)
Och inga biverkningar, inte ens ont i armen enligt han själv.

(och jag mitt pucko skulle va mesig mamma o mutade han med nytt lego...) haha.. så det var bara att pallra sig till leklust å köpa.
Men då såg han iaf hur bra de gick å det kan ju va bra till nästa gång han behöver nån spruta eller så.

Annars idag har vi varit ute, så skönt väder!
Allt har varit gött, förutom att ena hjulet på vagnen exploderade på vägen hem från WIllys :p
fyy fan va de small, urk. men allt gick bra..
jävla förbannade vagn som är så sliten, punka då å då,
den är sne å drar åt olika håll å allmänt ful :p
Men hur fan ska jag ha råd med nå nytt?.
M&V är så stora också så känns ganska onödigt att köpa en ny tvillingvagn liksom..
aja allt löser sig alltid..


vart kanske ett långt inlägg de här men vad gör de :p
 
 
Igår när barnen kom hit så fick jag blommor av Hugo!
Han är så go min lille kille!!
Förra sommaren fick jag blommor hela tiden. :)
 
 

Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback