Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Tacopaj :)

Det var visst några som vart sugna på tacopaj ;)
Här är recceptet som jag fick av Anki,
jag tycker det vart mumsigt!

Taco paj                                        200 grader i 25 min

Deg:

50g smör
4 dl mjöl
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
1 ½ dl mjölk

Blandas till en deg, platta ut i en hög form.

Fyllning:

500 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 lök
1 dl vatten

Stekes i en stekpanna, häll i i pajformen.


Topping:

Tomater
Pepperoni
   ( jag har inga pepperonisar i :P )
 
Skäres i små bitar, lägg på köttfärsen.


Lock:

1 burk creme fraiche (2 ½ dl)
4 msk majonnäs

Blandas och hälls på pajen.


Strö 2 dl ost över.


Smaklig måltid !



Kommentarer
Postat av: Frida

Sv: hehe okej, dåså :P haha nejdå :P Okej, ja då vet jag :) Okej, ja de märks när man är i affären :) Alla har olika smak så :) Tur är väl de :P



Jo allt är bara bra här :) Med er då?

2009-01-06 @ 21:27:07
URL: http://mammafriida.blogspot.com
Postat av: Marit

Hoj hoj :)

Okej, på så vis.. Barnmorska skulle jag åxå vilja bli för ett par år sedan.. Men inte nu längre! hah svimmar ju bara på tanken på att föda barn juh :D

Jo min jul var bra.. Men inte dagen efter, för då åkte jag på magsjuka :(.. Allt bra med er? Lever ni tillsammans æn? Kram

2009-01-06 @ 22:05:32
URL: http://marithansson.blogg.se/
Postat av: Ida

Thanks :)

2009-01-06 @ 23:17:10
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback